ممنوع‌الخروجی و توقیف پاسپورت مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها

مریم مقدم کارگردان فیلم کیک محبوب من نوشت: پاسپورتمان را دوباره گرفتند.

مریم مقدم، یکی از دو کارگردان فیلم «کیک محبوب من» با انتشار متنی گفته است که پاسپورت وی و همسرش دوباره توقیف شده است.

او افزود:
«دیروز و در حالی که می‌خواستم بعد از مدتی طولانی بروم و خانواده‌ام را در سوئد ببینم و شاید بتوانم در نمایش فیلم‌مان حضور داشته باشم، در فرودگاه پاسپورتم را دوباره توقیف کردند و گفتند که من و بهتاش مجددا ممنوع‌الخروج شده‌ایم. بعد از تهیه بلیط و پرداخت خروجی و کلی هزینه دیگر. تازه یک هفته بود که پاسپورتمان را پس داده بودند. متوجه نمیشوم اگر نمی‌خواستند اجازه خروج بدهند چرا پاسپورت‌ها را پس دادند؟ که روح ما را بیازارند و به ما خسارت وارد کنند؟
اینجا خطابم به رئیس جمهور جدید است:
آقای پزشکیان، بر هر ایرانی هوشمندی واضح است که همراهان شما، همراهان این ملت نیستند. یاران اصولگرایتان لااقل ادعایی جز آنچه هستند را ندارند و اهل تظاهر به چیز بهتری نیستند. شما نه تنها جامعه را رو به رشد و اصلاح نمی‌برید، بلکه آنرا در مرداب دروغ غرق می‌کنید.
راستی امروز روز ملی سینما است. چقدر مبارک!
مریم مقدم»

پاسپورت این دو هنرمند در حالی توقیف شد که بهتاش صناعی‌ها، در حساب اینستاگرام خود پنج روز پیش خبر داده بود که به تازگی اسامی آن‌ها از لیست ممنوع‌الخروجی خارج شده و نوشت: «از دادستانی تهران به ما اطلاع دادند که نامه‌ی رفع ممنوع‌الخروجی ما صادر شده.

۱۴ ماه تجربه‌ای که تلخ بود ولی هرگز به تلخی آنچه بر بسیاری هموطنانمان گذشته نیست.

باری، آنهایی که فکر می‌کنند نگاه داشتن آدم‌ها در وطنشان تنبیه است، باید بدانند که بیشمارند مردمانی عاشق که ماندن و ایستادگی برای آزادی را شرافتشان می‌دانند.»

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴