دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران کارخانه لاستیک بارز کرمان

روز چهارشنبه شماری از کارکنان صنعت نفت شاغل در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در مقابل ساختمان اداری این پالایشگاه، جمعی از رانندگان تاکسی‌های برقی در مقابل ساختمان شورای اسلامی در تهران با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز گذشته، گروهی از بازنشستگان فرهنگی در همدان دست به تجمع زدند. از سوی دیگر گروهی از کارگران کارخانه لاستیک بارز کرمان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و در محل کار خود دست به تجمع زدند.

این کارکنان خواستار پرداخت کامل حقوق و دستمزدشان هستند.

تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی های برقی
به گزارش مهر، امروز جمعی از رانندگان تاکسی‌های برقی با تجمع مقابل ساختمان شورای اسلامی در تهران خواستار اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و تحقق بودجه حمایتی دولت برای خودروهای سوخت پاک و برقی شدند.

بر اساس این گزارش، این رانندگان در راستای پیگیری مطالبات خود، درخواست تخصیص بودجه حمایتی برای افزایش استفاده از خودروهای سوخت پاک و برقی را مطرح کردند. ماده ۱۲ این قانون به تصویب رسیده اما رانندگان معتقدند که اجرای آن به درستی محقق نشده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان در همدان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز گذشته شماری از بازنشستگان فرهنگیان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل دفتر نماینده مجلس در همدان، دست به تجمع زدند.

این شهروندان خواستار افزایش حقوق بازنشستگان معادل خط فقر و تأمین نیازهای اساسی زندگی هستند. همچنین، ارائه درمان رایگان، بهبود خدمات رفاهی، تسهیلات بانکی مناسب و تخصیص اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق‌ها از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی و اعتصاب کارگران کارخانه لاستیک بارز کرمان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه، تعدادی از کارگران شاغل در کارخانه لاستیک بارز کرمان در محل کار خود دست به تجمع اعتراضی و اعتصاب زدند.

اعتصاب این کارگران که تعداد آنها بیش از ۴۰ نفر در این گزارش آمده است، در اعتراض به میزان پایین دستمزد و کسر مالیات بالا از حقوقشان و برای هفتمین روز صورت گرفته است.

این کارگران در روزهای اخیر نیز دست به تجمع و اعتصاب زده بودند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴