دستکم ۱۸ تجمع اعتراضی برگزار شد

گروهی از دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای ارومیه، خرم‌آباد، مریوان، اردبیل، سنندج، تبریز، بابل، بیجار، ایلام، کرمانشاه، اهواز، رشت، زنجان و اصفهان، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در تهران، تعدادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در رشت و تنی چند از کارگران متقاضی مسکن پروژه «مارال پیشرو» سیرجان با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.

عدم اجرای بدون تنازل آئین‌نامه رفاهی ۸۹، فریز مطالبات، عدم پرداخت معوقات، افزایش سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۲۰% به ۵۰%، عدم تسویه هزینه‌های درمان توسط بیمه معلم و دانا، عدم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۱ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص بازنشستگان ۹٪ بعد از خصوصی‌سازی، از جمله موضوعات مورد اعتراض این بازنشستگان است.

همزمان اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع این بازنشستگان در شهرهای ارومیه، خرم‌آباد، مریوان، اردبیل، بابل، بیجار، کرمانشاه، اهواز، زنجان و اصفهان خبر داد.

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در مقابل ساختمان وزارت بهداشت در تهران تجمع کردند.

گفتنی است، اعتراضات دانشجویان از هفته گذشته به دلیل افزایش سه برابری شهریه از ۳۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان آغاز شده، اما تاکنون دانشگاه آزاد پاسخ قانع‌کننده‌ای به این اعتراضات نداده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی در رشت
به گزارش هرانا، روز یکشنبه، تعدادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در مقابل ساختمان این اداره در رشت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان خواسته‌های خود را ترمیم مزد براساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، بهبود خدمات رفاهی، پرداخت عیدی مانند کارگران شاغل و ارائه درمان رایگان اعلام کردند. همچنین آن‌ها خواستار اجرای متناسب‌سازی عادلانه برای همه گروه‌های مستمری‌بگیر از جمله حداقل‌بگیران شدند.

تجمع متقاضیان مسکن پروژه «مارال پیشرو» سیرجان
به گزارش ایلنا، تعدادی از کارگران متقاضی مسکن پروژه «مارال پیشرو» سیرجان در استان کرمان روز گذشته با زدن چادر مقابل محل زمین‌های خود در کمربندی سیرجان تجمع کردند.

یکی از این شهروندان درباره مشکلات خود گفت: مشکلات متقاضیان مسکن پروژه «مارال پیشرو» که تعداد آنها به هزار نفر می‌رسد، بلاتکلیفی در تحویل زمین‌هایی است که قرار بود بعد از ثبت نام و واریز مبلغ ۷۰ میلیون تومان به متقاضیان تحویل داده شوند اما هم‌اکنون حدودا ده سال از موعد ثبت نام گذشته و به نظر می‌رسد این تاخیر ادامه داشته باشد.

یکی از کارگران با بیان اینکه اکثریت متقاضیان مسکن پروژه «مارال پیشرو» از کارگران و کارمندان شاغل در این شهر هستند، افزود: زمین‌های پروژه مارال پیشرو دچار افزایش قیمت شده و به ما کارگران تحویل نمی‌دهند در عین حال خواستار عمل به تعهداتی هستیم که در سال‌های گذشته به ما متقاضیان داده شده و عمل نشده است.

وی افزود: بسیاری از کسانی که عضو این تعاونی هستند درآمد چندانی ندارند. خیلی از آن‌ها مستاجرند و فرزند دانش آموز و دانشجو در شرف ازدواج دارند.

تجمع دانشجویان دانشگاه بهشتی
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه گروهی از دانشجویان دانشگاه بهشتی در مقابل سلف این دانشگاه دست به تجمع زدند.

تفکیک جنسیتی، وضعیت نامناسب رفاهی و عدم تشکیل شورای صنفی از جمله موارد مورد اعتراض دانشجویان گزارش شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۲ اکتبر ۲۰۲۴