حکومت مذهبی حاکم بر ایران در یمن برای هدف قرار دادن اسرائیل موشک مستقر می‌کند

بخش فارسی سایت دویچه وله آلمان در گزارشی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه ششم آبان (۲۸ اکتبر) در کنفرانس مطبوعاتی با استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیت‌المقدس (اورشلیم) گفت: «ایران به دنبال توسعه تسلیحات و موشک‌های نقطه‌زنی است که قادر است هر هدفی را در خاورمیانه با دقت پنج تا ۱۰ متر مورد هدف قرار دهد.»
نتانیاهو نوع موشک‌های نقطه‌زن را ذکر نکرد اما هشدار داد که آنها [جمهوری اسلامی] در حال توسعه این موشک‌ها در داخل کشورشان هستند. به گفته نخست وزیر اسرائیل جمهوری اسلامی ایران قصد دارد موشک‌های خود را در عراق و سوریه مستقر کند و زرادخانه موشکی خود را در لبنان تا ۱۳۰هزار موشک نقطه‌زن افزایش دهد.
نتانیاهو در ادامه نشست مطبوعاتی خود با وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود که در حال حاضر حکومت اسلامی کار ارسال این نوع موشک‌ها را به یمن را آغاز کرده است تا اسرائیل را در تیررس قرار دهد.
سخنان نتانیاهو درباره استقرار موشک‌های نقطه‌زن جمهوری اسلامی در یمن برای نخستین بار مطرح می‌شود.
جمهوری اسلامی ایران هنوز درباره اظهارات نتانیاهو واکنشی نشان نداده است.
پیش از این مقامات ارتش اسرائیل و نخست وزیر این کشور بیشتر از سوریه و لبنان به عنوان محل استقرار موشک‌های نقطه‌زن صحبت کرده بودند.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل روز پنجشنبه دوم آبان (۲۴ اکتبر) بدون اینکه از یمن نام ببرد گفته بود که “اسرائیل در حال حاضر همزمان با چندین عرصه و دشمن برخورد می‌کند”.
رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل تاکید کرد: «چالش استراتژیک اصلی اسرائیل در عرصه شمالی نهفته است. کانون آن تثبیت شدن نیروهای ایرانی و دیگران در خاک سوریه و پروژه موشک‌های دقیق (نقطه‌زن) است. در هر دو مورد ، این یک اقدام حکومت اسلامی است که از خاک کشورهایی با دولت‌های مرکزی محدود و ضعیف استفاده می‌کند.»
تاکنون اسرائیل بارها حملاتی را علیه مواضع حکومت حاکم بر ایران در سوریه و نیز لبنان انجام داده است. آخرین حملات پهپادی اسرائیل به “مواضع موشک‌های نقطه‌زن ” در بیروت بوده است که حکومت اسلامی آن را به حزب‌الله تحویل داده بود.