دفن مخفیانه پیکر شاعر اهوازی توسط عوامل حکومت اسلامی

عوامل حکومتی در هراس از گسترش اعتراضات مردم اقدام به دفن مخفیانه پیکر شاعر اهوازی نمودند. بامداد دوشنبه ۲۰ آبان ماه ۹۸ ماموران لباس شخصی و نیروهای امنیتی در غیاب مردم، پیکر حسن حیدری را دفن کردند.
هنگام دفن وی، فقط شمار بسیار محدودی از بستگان حسن حیدری در محل حضور داشتند.
اعتراضات مردم در شادگان تا نیمه شب گذشته ادامه داشت. از ابتدای صبح امروز دوشنبه نیز جوانان خشمگین کوت‌عبدالله در محله شکاره این شهر در اعتراض به جنایت قتل شاعر جوان حسن حیدری مراسم پرشوری برگزار کردند. آنها جاده کوت عبدالله در نزدیکى شکاره ۳ را مسدود کردند.مردم و جوانان خشمگین از سایر شهرها به اهواز آمده و در این مراسم شرکت کردند.
شایان ذکر است که روز دوشنبه عوامل حکومتی در وحشت از گسترش اعتراضات و تظاهرات شهرهای شادگان و اهواز که شب گذشته شکل گرفته بود، خبری به‌شرح زیر منتشر کردند:
« دادستان شادگان بعنوان مدعی العموم: هم اکنون احضار شهردار و چندین تن از مسئولین شهرداری شهر شادگان و احتمال روانه شدن آن ها به زندان دور از انتظار نمی باشد».

آنها همچنین برای بی اهمیت جلوه دادن اخبار تظاهرات و تجمعات اعتراضی جوانان شهر شادگان و اهواز بعد از مسموم کردن منجر به مرگ شاعر اهوازی حسن حیدری، با انتشار خبری مدعی شدند که تجمعات دیشب صرفا تجمع طرفداران شاعر اهوازی برای عرض تسلیت بوده است.
متن خبر منتشر شده بشرح زیر است:
«تجمع بزرگ طرفداران شاعر اهوازی برای عرض تسلیت
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه مرگ شاعر جوان اهوازی ناشی از «سکته و مرگ طبیعی» بوده در رابطه با تجمع برخی افراد در کوت عبدالله پس از فوت شاعر اهوازی گفت: از آنجایی که وی یکی از شاعران معروف اهواز بود طرفداران وی برای عرض تسلیت در منطقه تجمع کردند».

منبع: کانال “نه به زندان نه به اعدام”، ۲۰ آبان ۱۳۹۸