روزنامه هلندی: کشتار هزاران نفر در ایران

“رژیم ایران احتمالا هزاران نفر را به قتل رسانیده است و قطع اینترنت توسط رژیم در ایران به این خاطر بود که مردم نتوانند از کشتار تظاهرکنندگان آگاه شوند”. این سخنان پرزیدنت ترامپ است که در دیدارش از لندن به‌منظور شرکت در جلسه سران ناتو ایراد کرده بود. در همین رابطه سازمان عفو بین الملل گفته است که تاکنون ٢٠٨ نفر از کشته شدگان را شناسائی کرده است.

با این وجود رژیم اسلامی تعداد زیاد رقم کشته شدگان را انکار کرده و از زبان سخنگوی قوه قضائیه رژیم می‌گوید “تعداد اعلام شده اشتباه است و خیلی کمتر می‌باشد”. با این وجود این برای اولین بار است که رژیم اسلامی کشتار تظاهر کنندگان بدست نیروهای امنیتی را تائید کرده است. تلویزیون رژیم هم اعلام کرده است که “آشوبگران”(تظاهرکنندگان) در نقاط مختلف کشته شده اند.

پس از اعلام گران شدن قیمت بنزین در ایران هزاران نفر دست به تظاهرات زدند. در این رابطه سازمان ملل متحد نگرانی خود را از اوضاع ایران اعلام کرده است زیرا تک تیراندازان نیروهای امنیتی این کشور مستقیما به تظاهرات کنندگان شلیک می‌کنند. سازمان ملل از رژیم ایران خواسته است به خشونت علیه تظاهر کنندگان پایان دهد.

منبع: سایت روزنامه هلندی هِت پَرول (Het Parool)
ترجمه و تنظیم از خبرگاه