«بازجوی» حکومت اسلامی یا «مجری» صداوسیما

«سپیده قلیان» فعال حقوق کارگری که در جریان اعتراضات «کارگران هفت‌تپه» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و کمی بعد ناچار به اعتراف اجباری در صداوسیمای جمهوری اسلامی شد، روز گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت که در جریان بازجویی‌های مقامات امنیتی یکی از گزارشگران صداوسیمای جمهوری اسلامی نقش فعال داشته است.

به نوشته «سپیده قلیان» در زمان ضبط و تهیه اعترافات اجباری ، «آمنه سادات ذبیح‌پور» از مجریان صداوسیمای جمهوری اسلامی، در اتاق بازجویی حاضر بوده است.

«آمنه سادات ذبیح‌پور» در جریان اعتراضات گسترده مردمی در آبان‌ماه نیز، چند روز پس از شروع اعتراضات و شدت گرفتن خشم مردم در خیابان‌ها، اقدام به تهیه مستندی کرد که در آن ادعا می‌شد «زنان معترض» لیدرهای اصلی اعتراضات مردمی بوده‌اند.

در گزارش «آمنه سادات ذبیح‌پور» از اعتراضات مردمی ادعا می‌شد که نیروهای «دشمن» سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی زنان داشتند و این را «ترقند» جدید دشمنان معرفی کرده بود.

سپیده قلیان همچنین خبر داده بود که از از «رئیس صدا و سیما»، «سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰» و «آمنه سادات ذبیح‌پور»، خبرنگار این بخش به دلیل مشارکت در تهیه و پخش اعترافات اجباری شکایت کرده است.

نوشته بندار مقدم، منبع سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۵ دیماه ۲۰۱۹