خبرگزاری سی ان ان: نیروهای آمریکایی در محل اصابت موشک‌های ایران حضور نداشتند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان و به نقل از یک مقام ارشد دولت ایالات متحده و یک مقام نظامی این کشور، ارزیابی اولیه آسیب‌ها و خسارات حمله تلافی‌جویانه ایران نشان داده که نیروهای آمریکایی در محل اصابت موشک‌های ایران حضور نداشتند. این مقامات همچنین گفته‌اند که ایالات متحده برای ارزیابی کامل خسارات ناشی از حملات ایران، منتظر نور روز هستند.

پیش از این یک منبع آگاه امنیتی عراق به سی‌ان‌ان گفته بود که تعدادی از نیروهای عراقی حاضر در پایگاه جان خود را از دست داده‌اند. خبرگزاری امنیتی تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران به نقل از یک منبع امنیتی عراق این خبر را تکذیب کرده است.

بامداد چهارشنبه ۸ ژانویه/۱۸ آبان سپاه پاسداران در پی گرفتن انتقام ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، با موشک‌های بالستیک پایگاه‌های نظامی نیروهای آمریکای در عین‌الاسد و اربیل واقع در کردستان عراق را هدف قرار داد. فاکس نیوز از قول منابع نظامی آمریکا می‌گوید که مجموع موشک‌های شلیک شده به سمت پایگاه‌های آمریکا در عراق ۱۵ موشک بوده است. ۱۰ موشک به پایگاه هوایی عین‌الاسد یا الاسد اصابت کرده، یک موشک به پایگاه نظامی اربیل و چهار موشک هم به هدف نخورده‌اند. ایران می‌گوید ۳۵ موشک شلیک کرده است.

منبع: سایت رادیوزمانه، ۸ ژانویه ۲۰۲۰