چه کسی عراق را مبدل به عرصۀ تصفیه حساب آمریکا و ایران کرده؟

علی الکاش – نويسندهء عراقی

برای ولی فقیه حاکم در ایران نه دین و نه مذهب و نه ملیت، هیچکدام، اهمیت ندارد بلکه آنچه در صحنۀ عمل و واقعیت برایش مهم است پیشبرد طرح توسعه طلبی و امپراطوری سازی خود می باشد. هر کس طرح توسعه طلبانۀ او را اجرا کند او را با پول و اسلحه و آموزش کمک و پشتیبانی می کند. ولی فقیه ایران حاضر است هر نیرویی را – حتی نیروی خودی را – که منافع عالیۀ او را تهدید کند به راحتی قربانی کرده و او را به صورت لقمه ای چربین تسلیم دشمنانش سازد.

مثلاً، رئیس جمهور لبنان، میشل عون، مسیحی مارونی است با این همه ولی فقیه ایران یار و پشتیبان اوست. حوثی ها در یمن مذهب زیدی دارند و اصلاً مخالف مذهب شیعۀ دوازده امامی هستند و متقابلاً، طبق عقیدۀ مذهب شیعۀ دوازده امامی، آنها کافر هستند، ولی با این همه ولی فقیه ایران آنها را یاری و پشتیبانی می کند. از برخی جریان های سنی عراق هم، مانند «ائتلاف سازندگی»، حمایت می کند و آن را به عضویت ائتلاف شیعه در می آورد! لذا ملاک و معیار برای ولی فقیه تأمین منافع او به هر قیمت می باشد.

با توجه به تحولات پیاپی در سپهر سیاسی عراق، به دنبال حملۀ حزب الله عراق به پادگان «کی وان» در کرکوک، بایستی رویدادها را با تأنی و عمق و دقت بررسی و تحلیل کرد و بعد قضاوت نمود تا بتوان طرفی را که حمله را آغاز کرده و موجب رویدادهای بعدی شده تشخیص داد.

این حزب الله عراق بود که بارها دست به تحریک نیروهای آمریکایی در عراق و متحدین شان در خلیج زده … و طبیعی است که قدرت بزرگی مانند آمریکا به آنها پاسخ می دهد والا، علاوه بر جهان حداقل نزد مردم خودش؛ هیبت اش فرو می ریزد، آن هم در زمانه ای که دولت هایی مانند روسیه، کرۀ شمالی، چین و ترکیه منتظر فرصتی برای فروریختن هیبت آمریکا هستند.

حزب الله خودش را یک قلدر محله تصور می کند که هیچکس را جرأت و یارای مقابله با او نیست و غالباً همین توهم قدرت است که کشور ما (عراق) را به پرتگاه برده است…

موشک هایی که حزب الله در حمله به پایگاه های آمریکا استفاده کرده ساخت ایران هستند؛ یعنی همان منبعی که به حشد الشعبی بمب های گاز داده تا با آنها تظاهر کنندگان عراقی را مورد حمله قرار دهند. حزب الله  و حشد الشعبی امکان ندارد که بدون اجازه و موافقت ولی فقیه ایران دست به این کارها بزنند؛ چنانکه می بینیم خود ولی فقیه ایران تظاهر کنندگان عراقی را آشوبگر و اراذل و اوباش توصیف کرده است؛ و این کاملا نشان می دهد که حزب مزدورش در عراق در خدمت برنامه ها و طرح های رژیم ایران در حملات اش به نیروهای آمریکایی است و این امر عراق را به جایی می کشاند که دیگر قادر به تحمل نتایج و پیامدهای فاجعه بار آن نیست. یک حزب ملی از مردم خودش دفاع می کند نه اینکه مردم خودش را به پرتگاه جنگ آن هم به دلایل عقیدتی و ایدئولوژیک و به خاطر منافع یک دولت دیگر بکشاند. عراق متعلق به همۀ عراقیان است، یک جریان و یک حزب نمی تواند به تنهایی سیاست داخلی و خارجی عراق را مشخص کند.

البته می دانيم که رژیم ملایان حاکم در ایران فوراً از مسئولیت این جنگ شانه خالی کرده و گفته که مسئول هیچ حمله ای در یک کشور دیگر نیست و بدینگونه عراق را در مقابل آمریکا قرار داده است. ما پیش از این هشدار داده بودیم که ملايان وقتی منافع شان تهدید شود به یاران و مزدوران خودشان هم ضربه خواهند زد؛ چنبه همين دليل در اظهارات ملايان حاکم بر ایران آمده  است که این حشد الشعبی عراق بوده که به تأسیسات نفتی عربستان سعودی موشک زده است.

حملۀ آمریکا به پادگان های حزب الله عراق را تنها حزب الله لبنان و شبه نظامیان حشد الشعبیِ مقلد ولی فقیه ایران محکوم کردند؛ به علاوۀ یک بیانیۀ ضعیف از جانب مرجعیت نجف (سیستانی) که در برابر حملات همین شبه نظامیان حشدالشعبی در تمام طول سال های گذشته علیه نیروهای آمریکایی سکوت مشکوکی کرده و آنها را عمداً به فراموشی سپرده و اینک فقط به این حملۀ آمریکا به حزب الله پرداخته است و هیچ اشاره ای به این نمی کند که شبه نظامیان حشد الشعبی از زمان قیام بزرگ مردم عراق در ماه اکتبر تا کنون ده بار به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرده است.

به کسانی که دم از حاکمیت و استقلال عراق می زنند مانند مرجعیت نجف (سیستانی) و برخی نمایندگان پارلمان و مسئولان عراقی می گوییم این چه حاکمیت و استقلالی است که می بینید یک گروه شبه نظامی مسلح عراقی بدون اطلاع فرمانده ادعائی اش (فرمانده کل نیروها مسلح عراق) دست به این همه حملات علیه نیروهای آمریکایی می زند؟ پس معلوم می شود که فرمانده و رهبر آنها جای دیگری است! کشورهای دارای حاکمیت و استقلال نمی گذارند یک دولت دیگر بر آنها فرمانروایی کند. عراق امروز بدون حاکمیت و استقلال است. عراق امروز به یک استان تابع رژیم ملايان تبدیل شده و دولت و پارلمان و دستگاه قضائیه تحت امر ولایت فقیه و دم و دنبالچه هایشان می باشند. این واقعیتی است که هر کس انکار کند نادان و خردباخته یا مزدور ایران می باشد.

در کشوری که بیش از ۶۰۰ تظاهر کننده در آن کشته می شوند و ۳۰۰۰ تظاهر کننده معلول و ۲۵۰۰۰ نفر دیگر زخمی می شوند بدون اینکه حتی یک قاتل تسلیم دستگاه قضائیه بشود واقعا شرم آور است که آن را دارای حاکمیت و استقلال بدانند. حضرات محترم! از کدام حاکمیت و از کدام استقلال و از کدام رژیم دموکراتیک صحبت می کنید؟!

این حزب الله عراق و عصائب اهل حق و سایر شبه نظامیان ولایی (مقلد ولی فقیه ایران) هستند که مسئولیت خون انقلابیون و قیام کنندگان عراقی را از یکسو و خون کشته شدگان عراقی در نتیجۀ حملات بر پایگاه های آمریکا از سوی دیگر را برگردن دارند و نه نیروهای آمریکایی؛ زیرا شبه نظامیان حزب الله عراق بودند که حملات را شروع کردند و باید هم منتظر پاسخ سرسختانۀ آمریکایی ها می شدند.

آمریکایی ها به اطلاع فرمانده کل نیروهای مسلح، عادل عبدالمهدی، بارها رسانده بودند که باید امنیت نیروهای خارجی در عراق را که برای آموزش ارتش عراق و جنگ علیه داعش آمده اند تأمین کند؛ بویژه که توافق کادر استراتژیک، این مأموریت را به روشنی مشخص کرده، ولی فرمانده کل نتوانست شبه نظامیان ولایی تحت امر ولی فقیه ایران را سرجای خودشان بنشاند و به آنها بگوید که شما عراقی هستید و باید تحت امر فرمانده کل عراق باشید. چرا؟ برای اینکه رهبر و فرمانده آنها ولی فقیه ایران است؛ چنانکه بارها رهبران شان – امثال هادی العامری، قیس الخزعلی، ابو مهدی المهندس و واثق البطاط و دیگران – به روشنی اعلام کرده اند که فرمانده ما «امام خامنه ای» است. عادل عبدالمهدی نه تنها بر آنها اعمال فرماندهی نمی کند بلکه او، و نیز سلفش حیدر العبادی، با اقدامی نمایشی مبنی بر ادغام آنها به نیروهای مسلح عراق به آنها لباس سیاسی و قانونی نیز پوشانده اند.

مردم عراق و پارلمان عراق باید بیندیشند: چرا ایران انبارهای مهمات و موشک های بالستیک در عراق، بویژه در پایگاه ایرانی «جرف الصخر» و دیالی و صلاح الدین و غرب عراق، نگهداری می کند؟ آیا این با حاکمیت و استقلال ملی عراق منافات ندارد؟ آیا این به معنی آن نیست که عراق با رژیم آخوندها علیه آمریکا در یک صف قرار دارد؟ آیا این به معنی این نیست که عراق خاک خودش را عرصۀ تصفیه حساب بین ایران و آمریکا قرار داده است؟ آیا وجود این موشک های ایران در انبارهای عراق تهدیدی علیه امنیت ملی عراق نیست؟ آیا وجود این موشک ها در مناطق مسکونی جان شهروندان عراقی را چنانکه در انفجارهای شهرک صدر روی داد تهدید نمی کند؟

نیروهای آمریکایی سه پایگاه حزب الله در عراق و دو پایگاه آن در سوریه را بمباران کردند. چرا عراقی از خود نمی پرسد که دلیل وجود پایگاه های نظامی حزب الله عراق در سوریه چیست؟ آیا اینها نیروهای مزدور نیستند؟ آیا رژیم جنایتکار سوریه که خودش ۱۶۰۰ مزدور سوری را به لیبی فرستاده به مزدور عراقی نیاز دارد؟.

حال حزب الله عراق، به جای عبرت و درس گرفتن از حملات آمریکا، همچنان یاوۀ پوچ قدرتمندی در برابر قدرت عظیم جنگی آمریکا می سراید تا عراق را به عرصۀ جنگ بین آمریکا و ایران بکشاند. وزیر دفاع آمریکا گفته است که جنگ نیابتی شروع شده و عراق به جای ایران بهای آن را خواهد پرداخت.

این را هم باید در نظر گرفت که موشک های حزب الله روی پایگاه های آمریکا موجب کشته شدن تعدادی از سربازان عراقی نيز شده است زیرا آنها با نیروهای آمریکایی کار می کنند یا توسط آنها آموزش می بینند و این یعنی که حزب الله خون این سربازان عراقی کشته شده را برگردن دارد. به این مزدوران باید گفت کشتن قیام کنندگان عراقی برایتان کافی نبود که حالا سربازان عراقی را می کشید؟

اینک خوانندگان باید قضاوت کنند که چه کسی عراق را عرصۀ تصفیه حساب های آمریکا و ایران قرار داده است؟ خون عراقی چنانکه بعضی ها ادعا می کنند یک خون نیست. عراقی با عراقی فرق می کند. خون های ریخته شدۀ تظاهر کنندگان عراقی بر آسفالت خیابان ها با خون های شبه نظامیان وابسته به بیگانه و مزدوران عراقی که در سوریه می جنگند یکی نیستند. خون های پاک تنها و تنها خون های میهن پرستان می باشد و نه خون های مزدوران هدایت شده و تحت امر خامنه ای.

برگرفته از سایت عربی کتابات

*ترجمه از: علی حسين نژاد برای خبرگاه

۱۰ بهمن ۱۳۹۸ – ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰