مدیریت”آستان حضرت معصومه” می گوید نقره‌های ضریحِ حرم، ماهیت ضد ویروس کرونا دارد

شهرقم کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در ایران و در خاورمیانه است. هیچ عقل سلیمی نمی تواند ارتباط این شهر مذهبی را که همه روزه هزاران زائر شیعه از بسیاری از کشورهای مسلمان، به این شهر می آیند را با شیوع هر نوع بیماری ویروسی واگیر دار انکار کند، چه برسد به ویروس کشنده کرونا که تا کنون موجب مرگ نزدیک به سه هزار نفر در جهان و بیش از ده نفر در قم شده است. با این وجود، پایگاه خبری «حرم حضرت معصومه» در یادداشتی نه تنها این واقعیت ساده را انکار می کند، بلکه اعلام می کند که سازه‌های این مکان مذهبی از جنس نقره است و مدعی می شود با توجه به اینکه «نانوذرات نقره پتانسیل ضدباکتریایی قوی» دارند، این مکان «در بالاترین سطح آنتی باکتریایی بوده و مانع از شیوع عمومی بیماری‌های واگیردار و سد محکمی برای اپیدمی کروناست.» در این یادداشت همچنین دولت به دلیل ضد عفونی کردن حرم به ارتکاب فعل حرام متهم شده است.

پایگاه خبری «حرم حضرت معصومه» در این یادداشت، مصوبه اخیر شورای تامین استان قم مبنی بر تعطیلی موقت نمازجماعت در این مکان را که با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صادر شده، اقدامی کاملاً اشتباه و غیر ایمانی و بی تاثیر دانسته و آن را ناشی از ضعف شناخت ساختارهای دینی جهان اسلام ارزیابی کرده است.

دراین یادداشت که چهارشنبه شبه در پایگاه اطلاع رسانی تولیت «آستان حضرت معصومه» در قم منتشر شد، به تفصیل در خصوص مواردی چون ریشه و اهداف پشت پرده شیوع کرونا و همچنین ویژگی های آنتی باکتریایی سازه های حرم مطهر و دیگر موضوعات مطرح شده در خصوص مصوبه اخیر شورای تامین استان در عدم برگزاری اجتماعات مطالبی بیان شده است.

در این یادداشت نگارنده خود را در مقام یک پژوهش‌گر و متخصص در زمینه ویروس و اپیدمی ویروسی گذاشته و چنین می نویسد: « ویروس کرونا، ویروسی میکروسکوپی، اما با اهدافی سلطه جویانه! پزشکان او را ویروس تاج دار می نامند و یک تاج ذاتی این ویروس بسیار ضعیف خانواده ویروس های عفونی را به یک سلبیریتی سیاسی بدل کرده است؛ ویروسی که از واژه اپیدمی(به معنای همه گیری) را به یک کلید واژه مستعد برای جنگ ترکیبی(هیبریدی) در زمین ملل و گونه های زبانی شرقی ایجاد کرده است، آیا مواجهه ما در برابر این ملکه ضعیف عاقلانه و از منظر اطبا هوشمندانه بوده است؟ سؤالی که برای پاسخ به آن باید ساختار حریم فاطمی را باری دیگر بازشناسی کرد.

کرونا ویروسی ضعیف است که الگوی فراگیری سریع و چابکی دارد، همین ویژگی توانسته ظرف کمتر از ۳ ماه بدنه ای عظیم از ساختارهای اقتصادی دنیا را به سقوط و انحطاط مواجه کند! اما چگونه ملکه‌ی کوچکی توانست چنین ضربه‌ای به ساختارهای هوشمند اقتصادی ملل وارد کند که این روزها(این کشورها) به نوعی در بلوک تقابل آمریکا قرار گرفته‌اند.»

در ادامه این یادداشت آمده است:«خاصیت قلیایی و ضد باکتری نقره را از جستجو گرهای تحت وب جویا شدیم تا جایی که لیست طولانی مقالات در این باره، اولین مقاله را محیای یک مرور مختصر می‌کرد. قلم های دانش پژوه در این مقاله چنین ابعاد تطهیری نقره را توصیف کرده بودند که اثرات ضدباکتریایی نانو ذرات نقره توسط بسیاری از محققان مورد بررسی قرار گرفت و پتانسیل مؤثر آنها بر علیه طیف گستردهای از میکروب ها از جمله باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک ها به اثبات رسیده است .همچنین زئولیت نقره یک مجموعه متشکل از گروه فلزات قلیایی خاکی و آلومینات سیلیکات کریستالی است که بخشی از آن توسط یون های نقره و از طریق پدیده تبادل یونی جایگزین شده است، خواص ضدباکتریایی دارند و در حفظ مواد غذایی، ضدعفونی محصولات پزشکی و آلودگی زدایی استفاده می‌شوند؛ بنابراین نانو ذرات نقره با اندازه بین ۱۸ تا ۱۸۸ نانومتر پتانسیل ضد باکتریایی قوی بر علیه هر دو باکتری های گرم مثبت و گرم منفی دارند.بر همین اساس نانوذرات نقره پتانسیل ضد باکتریایی قوی دارند و به عنوان سلاح های قدرتمند بر علیه باکتری های عفونی محسوب می شوند. در همین حال، ساختارهای شناختی معماری حرم مطهر نشان می‌دهد که علاوه بر الگوی حقیقی تقابل با کرونا که همان آرامش و سکینه عمومی است، سازه های حرم مطهر نیز در بالاترین سطح آنتی باکتریایی بوده و مانع از شیوع عمومی بیماری‌های واگیر دار و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است.»

در این یادداشت همچنین آمده است: «الگوی شناختی کرونا نشان می‌دهد بیمار و یا شهر آلوده به این ویروس قبل از آنکه نیازمند پزشک معالج ماهر باشد نیازمند حکیم هدایت‌گر و آرامش بخش است. حکیمی که علاوه بر شناخت ساختار ویروس، ساختار معماری اصیل را بشناسد و برای امکان گوناگون الگوی متناسب شناخت دقیقی را تجویز کند، حکیمی که بجای رفتارهای رعب آمیز به قلوب مردم خود آرامش و سکینه ببخشد. در حالی که تجویز شورای تأمین بیشتر به نقطه تقابل با چنین منطقی شباهت دارد، تا جایی که عدول از یک تصمیم عادی خط قرمز رسانه‌های ملکه‌ی تاج دار کرونا می‌شود!»

صبح امروز پنج‌شنبه، تولیت آستان «حضرت معصومه» با انتشار اطلاعیه‌ای از این نوشته اعلام برائت کرد و اعلام کرد که در زمینه مبارزه با ویروس کرونا با شورای تأمین استان قم همکاری می‌کند.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۲۷ فوریه ۲۰۲۰