کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین و افزایش آن در دیگر نقاط جهان

در حالی‌که شمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در چین از چند روز پیش به این سو در حال کاهش است، آمار مبتلایان به این ویروس در دیگر نقاط جهان همچنان در حال افزایش است و دولت‌ها برای مقابله با پیش‌روی این ویروس دستورالعمل‌ها و برنامه‌های تازهای اعمال می‌کنند.
ایتالیا، بستر انتشار ویروس کرونا به کشورهای اروپای

بر اساس آمار رسمی ایتالیا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از۴۰۰ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و۱۲ نفر نیز جان باخته اند. در حال حاضر ایتالیا آسیب دیده‌ترین کشور اروپایی است و در شمال این کشور، ۱۱ شهر در حالت قرنطینه به سر می‌برند.

اسپانیا، ۱۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده

روز گذشته نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا تأیید شد. یک روز پس از این موضوع، مقامات اسپانیایی می‌گویند که تا کنون ۱۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. بیش از ۲۴۰ هزار ایتالیایی در اسپانیا زندگی می‌کنند و به همین دلیل این کشور بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد.

فرانسه،۲ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند

دولت فرانسه می‌گوید که تا کنون ۱۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. برای جلوگیری از شیوع این ویروس در سراسر کشور، مقامات بهداشتی فرانسه از مردم خواسته است که به شمال ایتالیا سفر نکنند. همچنین، این مقامات از تمامی کسانی که به چین، کره جنوبی و سنگاپور سفر کرده اند خواسته که به مدت روز در قرنطینه خانگی به سر ببرند.

آلمان، ۲۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند

مقامات بهداشتی آلمان می‌گویند که ۲۶ نفر در این کشور توسط فردی که به چین سفر کرده بوده به ویروس کرونا مبتلا شده اند. دولت آلمان امروز اعلام کرد که تمامی مسافرانی که از چین، كره جنوبی، ایران و ایتالیا وارد این کشور می‌شوند باید مقامات بهداشتی کشور را از محل سکونت خود آگاه سازند. صدها نفر در حال حاضر در این کشور در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

بریتانیا: آمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۵ نفر رسید

مقامات بریتانیایی از مردم این کشور خواستند که از سفر غیر ضروری به مناطق آسیب دیده خودداری کنند. چین، ایتالیا، کره جنوبی و ایران از جمله کشورهای هستند که بهتر است مردم از رفتن به آنها پرهیز کند.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل

پس از دیگر قاره ها، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل نیز شناسایی شد.

تایلند، سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا

در تایلند هم مقام‌های دولتی از شناسایی سه فرد مبتلا دیگر خبر دادند که دو تن آنها به تازگی از جزیره اوکایدا ژاپن به تایلند بازگشته‌اند. بر اساس آمار رسمی این کشور، شمار مبتلایان تایلندی۴۰ تن گزارش شده است.

کره جنوبی، ۵۰۰ نفر گذشت نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند

با شناسایی ۵۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی، شمار مبتلایان در این کشور از مرز از ۱۱۰۰ نفر گذشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امروز در یک نشست خبری در کاخ سفید در مورد شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که سطح تهدید این اپیدمی در آمریکا در حال حاضر بسیار پایین است. در همین حال، صندوق بین‌المللی پول گفته است که این نهاد برای کمک به کشورهایی که نمی‌توانند با اپیدمی ویروس کرونا جدید مقابله کنند، یک برنامه کمکی اضطراری را تدوین کرده است.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۲۷ فوریه ۲۰۲۰