معوقات مزدی کارگران شاغل در ابنیه فنی راه آهن اراک، شرکت هپکوی اراک و شهرداری آبژدان

کارگران شرکت هپکو و کارگران ابنیه فنی راه‌آهن اراک از معوقات مزدی خود و تعدادی از همکارانشان خبر دادند. همچنین کارگران شهرداری آبژدان طی ۱۴ ماه گذشته حقوق و مزایا و در ۶ ماه گذشته حق بیمه خود را دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، کارگران شهرداری آبژدان ۱۴ ماه حقوق و ۶ ماه بیمه پرداخت نشده دارند.

اردشیر حاتمی، یکی از پیمانکاران شهرداری در این خصوص گفت: “علیرغم پیگیری‌های انجام شده در ماه‌های گذشته از طریق شهرداری، موفق به تامین حقوق کارگران نشدیم و این امر باعث شد کارگران طی یک هفته گذشته دست از کار بکشند و پیگیر رسیدگی به مشکلات‌شان باشند”.

حاتمی در ادامه گفت: “پرداخت حقوق و مزایای پرسنل می بایست برای شهرداری در اولویت باشد که اینطور نشد و شاهد ۱۴ ماه حقوق عقب افتاده و ۶ ماه بیمه معوقه این نیروهای زحمت کش هستیم”.

وی در پایان گفت: “بعد از پیگیری های فراوان، امروز ۱۴ اسفندماه توانستیم یک ماه از حقوق پرسنل را پرداخت کنیم ولی همچنان مشکل پابرجاست و نیازمند توجه جدی مسئولین امر در این زمینه هستیم”.

آبژدان شهری از توابع بخش آبژدان شهرستان اندیکا در استان خوزستان است.
معوقات مزدی کارگران هپکوی اراک

به گزارش ایلنا، کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکوی اراک از معوقات مزدی و عیدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، کارفرما هنوز دستمزد بهمن‌ماه و عیدی کارگران را پرداخت نکرده است. همچنین سبد کالای عیدی که مطابق عرف هر ساله به کارگران هپکو داده می‌شد، نیز به آنان تحویل داده نشده است. بر اساس این گزارش، هنوز بخشی از کارگران تولید تجهیزات سنگین هپکو، دست‌مزد مربوط به سال‌های ۹۵ ،۹۶ و ۹۷ را دریافت نکرده‌اند.
معوقات مزدی کارگران ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه اراک

به گزارش ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه اراک از ثبت یک ماه حق بیمه دی ماه خود درحالی خبر می‌دهند که این کارگران نگران پرداخت مطالبات مزدی و عیدی خود در روزهای پایانی سال جاری هستند.

این کارگران اعلام کردند: “طبق اطلاعیه‌ی واحد مالی شرکت پیمان‌کاری «خط جوشن گستر اراک» یک ماه حق بیمه دی ماه کارگران ابنیه فنی ناحیه اراک به تامین اجتماعی واریز شده است. در حال حاضر چندین ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای طلب‌کاریم و در عین حال زمان پرداخت عیدی کارگران مشخص نیست. به همین دلیل تقریبا دو روز پیش (۱۳ اسفند ماه) دست به اعتراض صنفی زدیم”.

این کارگران با اشاره به اعلام رسمی کاهش ساعات کار برای کارگران گفتند: “علیرغم اینکه رسما اعلام شده است که ساعات کاری کاهش پیدا خواهد کرد اما ما کارگران پیمانکاری خطوط ابنیه فنی اراک تا دیر وقت در محل کار خود مشغول کاریم”.

منبع: سایت خبرگزاری هرانا، ۱۵ اسفند ۱۳۹۸