فعال شدن سامانه پدافند پاتریوت ارتش آمریکا در عراق و انهدام راکت‌های شلیک شده به پایگاه عین الاسد

خبرگزاری فرانسه از پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل نام برده است. پیش‌تر ژنرال کنت فرانک مکنزی، فرمانده نیروهای سنتکام گفته بود: «ما همچنین در حال انتقال سامانه‌های دفاع هوایی و سامانه‌های ضد موشک‌های بالستیک به عراق هستیم تا از خود در برابر حملات بالقوه ایران محافظت کنیم.» ژنرال مکنزی در جلسه علنی کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «هدف نهایی جمهوری اسلامی بیرون کردن آمریکا از منطقه به خصوص از عراق است که در آن ابزارهای اعمال قدرتی همچون شبه نظامیان شیعه کتائب حزب‌الله استفاده می‌کند».

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۳۱ مارس ۲۰۲۰

درعین حال سایت عراقی میدل ایست نیوز (۳۱ مارس ۲۰۲۰۹) نیز در همین رابطه گزارشی به زبان فارسی منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید:
“منبعی امنیتی از حمله راکتی به پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار عراق خبر داد. منبع مذکور در گفتگو با پایگاه خبری شفق نیوز تصریح کرد: «پایگاه عین الاسد که میزبان نیروهای امریکایی است هدف حمله راکتی قرار گرفت اما به وسیله سامانه ضد هوایی پاتریوت که اخیرا در عین الاسد نصب شده است، ره‌گیری و منهدم شد.»

منبع یاد شده در پایان اظهار داشت: «حمله مذکور هیچ گونه تلفات جانی یا مادی به دنبال نداشته است.»

ایالات متحده امریکا اخیرا سامانه ضد هوایی پاتریوت را در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار و پایگاه الحریر در استان اربیل اقلیم کردستان نصب کرده است، اقدامی که مقامات رسمی دولت عراق تاکنون واکنشی بدان نشان داده اند.