توییتر اطلاعات جعلی در مورد کرونا را نشانه‌دار می‌کند

توییتر هم برای مقابله با سیل اطلاعات گمراه‌کننده در رابطه با کرونا وارد عمل شده و از این پس برای تشخیص، به اخبار جعلی در مورد این ویروس برچسب می‌زند. توییتر برای این منظور با شرکای قابل اعتماد همکاری می‌کند.

توییتر اضافه‌کردن توضیحات هشداری درباره اخبار جعلی و تئوری‌های توطئه در رابطه با ویروس کرونا را که در این شبکه منتشر می‌شوند و نیز نشانه‌دار کردن آنها را آغاز کرده است.

یوئل راث و نیک پیکلز از مدیران توییتر، اعلام کرده‌اند که پیام‌ها و خبرهای “گمراه‌کننده” و “مناقشه‌برانگیز” در مورد این پاندمی را برچسب‌دار می‌کنند. در این خبر آمده است که برای تشخیص محتوای مشکوک یا احتمالا مضر، توییتر با “شرکایی قابل اعتماد” همکاری خواهد کرد. مدیران توییتر نامی از این شرکا نبرده‌اند. همچنین گفته شده که توییتر همزمان با این تدابیر در حال توسعه ابزاری برای حصول اطمینان از این مسئله است که کاربران در توییتر اطلاعات “معتبر و مستند” به دست بیاورند.

سیل اطلاعات جعلی درباره کرونا

تمامی شبکه‌های اجتماعی در این دوران که جهان سرگرم دست و پنجه نرم کردن با بحران کروناست با یک مشکل بزرگ روبرو هستند؛ شبکه‌های اجتماعی آنلاین در سیلی از اطلاعات نادرست، شایعات و فرضیه‌های توطئه درباره پاندمی غرق شده‌اند. دست‌اندرکاران این شبکه‌ها تلاش می‌کنند راه را بر این اطلاعات جعلی سد کنند.

توییتر پیشتر هم در هفته‌های گذشته، پیام‌های مشکوک درباره ویروس کرونا را کاملا حذف کرده بود. در میان این خبرها ادعاهایی در مورد پیوند پاندمی و فن‌اوری نسل پنجم اطلاعات سیار سلولی(۵G)، دیده می‌شد. از دیگر توییت‌های حذف شده، می‌توان به دو توییت بولسونارو، رئیس جمهور برزیل اشاره کرد که تدابیر اتخاذشده در رابطه با شیوع کرونا را زیر سئوال برده بود.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱۲ می ۲۰۲۰