علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری بازداشت شد

علی مجتهدزاده، وکیلی که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی را برعهده دارد بازداشت شد. او در آخرین توییتش خواسته بود تا پرونده‌های قضایی قضاتی که به اتهام فساد دستگیر شده‌اند بازبینی شوند.

اعتماد آنلاین امروز دوشنبه (۱۹ خرداد) به نقل از برخی از فعالان سیاسی از بازداشت علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری خبر داده است. طبق این گزارش مجتهدزاده پس از چندساعت جستجوی خانه‌اش و ضبط وسائل شخصی‌اش توسط مأموران، بازداشت و به دادسرای اوین برده شده است.مقامات رسمی رژیم هنوز واکنشی نسبت به بازداشت این وکیل دادگستری نشان نداده و توضیحی در این باره ارائه نداده‌اند.

مجتهدزاده وکالت برخی متهمان سیاسی را بر عهده گرفته بود. او همچنین شامگاه یکشنبه (۱۸ خرداد) پیامی در شبکه توئیتر در باره “قاضیان فاسد” در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی منتشر کرده بود.

این وکیل دادگستری در توییت خود نوشته بود: «پرونده هايی که تحقيقات و صدور قرارشان توسط قضات فاسد از جمله قاسم‌زاده و منصوری صورت گرفته، می‌بایست مورد بازبینی قرار گیرد و کسانی که بواسطه اعمال نفوذ تيم اکبرطبری در دستگاه قضا حقشان ضايع شده بايد حق اعاده دادرسی داشته وخسارت‌شان جبران شود».

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۸ ژوئن ۲۰۲۰