بازداشت موسس و دو عضو جمعیت امام علی

«جمعیت امام علی» اواخر وقت یکشنبه از بازداشت شارمین میمندینژاد، موسس و مرتضی کیمنش، مسئول رسانهای و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل این موسسه خیریه غیردولتی خبر داد.

ساعتی پیش نیروهای امنیتی با حضور در منزل شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی علیه السلام او را بازداشت کردند.

مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی (ع) و کتایون افرازه بازرس علی البدل جمعیت امام علی (ع) نیز بازداشت شده اند.

گزارش حساب توییتری جمعیت امام علی حاکی از آن است که نیروهای امنیتی با مراجعه به خانه شارمین میمندی نژاد او را بازداشت کرده اند.

همزمان وب سایت جمعیت امام علی از دسترس خارج شده و کانال تلگرامی امتداد نیز از پلمپ دفتر مرکزی این جمعیت خبر داده است.

«جمعیت امام علی» تا کنون بارها از سوی نهادها و مقامات حکومتی از جمله روزنامه کیهان که به منعکس کننده دیدگاه های رهبر جمهوری اسلامی مشهور است، به سیاه نمایی و توهین به آیت‌الله خمینی متهم شده است. کیهان مدعی شده بود که این جمعیت با حمایت بیگانگان در قالب گروه‌های امدادی در حال یارگیری از طبقه‌های فرودست جامعه است.

حساسیت‌ها روی این موسسه خیریه غیردولتی مستقل که دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد، پس از نقش پررنگ آن در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان سیل در فروردین‌ماه ۱۳۹۸ افزایش یافت.

این جمعیت پس از آن در برابر سرکوب خشن مردم در اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد و از «اغتشاش‌گر» خوانده شده مردم معترض انتقاد کرد.

تماس‌های تهدیدآمیز با اعضای جمعیت امام علی و حمله سایبری به حساب‌های کاربری آنها در جی‌میل، تلگرام، فیسبوک و … از جمله فشارهایی است که در ماه‌های اخیر علیه این موسسه خیریه انجام شده است.
منبع: سایت بریتانیائی ایندیپندنت به زبان فارسی، ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰