ارتش اسرائیل فرماندهی ویژه ای برای مقابله با تهدید رژیم اسلامی ایران ایجاد کرده است

ژنرال آویو کوهاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، می گوید که جمهوری اسلامی ایران خطرناک ترین حکومت خاورمیانه است نه فقط به این خاطر که دارای برنامۀ اتمی است، بلکه به این دلیل که حکومت تهران در عین حال دارای سلاح های متعارف است و علیه اسرائیل دست به اقدام های تروریستی می زند.
کوهاوی اضافه کرده است که تهدید جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل شامل سه حلقه می شود. به گفتۀ او حلقۀ اول و کوچک این تهدید گروه هایی نظیر حماس و جهاد اسلامی است. حلقۀ دوم و وسیع‌تر این تهدید، به گفتۀ کوهاوی، دربرگیرندۀ ارتش سوریه و حزب الله لبنان است و بالاخره حلقۀ سوم شامل کشورهایی نظیر ایران و عراق می شود که با اسرائیل مرز ندارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل افزوده است که حلقۀ سوم تهدید جمهوری اسلامی بانفوذتر از حلقه های اول و دوم است و پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینۀ اتمی انجام داده است. با این حال، تهدید امنیتی جمهوری اسلامی، به گفتۀ ژنرال کوهاوی، فقط به برنامۀ اتمی این کشور و حتی سلاح های متعارف ایران محدود نمی شود. جمهوری اسلامی ایران، به گفتۀ ژنرال کوهاوی، نه فقط از حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی پشتیبانی مالی و نظامی می کند، بلکه هدایت بسیاری از عملیات تروریستی دور و نزدیک را در ابعاد و زمینه های مختلف علیه اسرائیل برعهده دارد.

به همین خاطر رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفته است که این کشور ژنرال تل کلمان را به فرماندهی ستاد مقابله با حلقۀ سوم تهدید، یعنی جمهوری اسلامی ایران گمارده که نهادی جدید در فرماندهی ارتش اسرائیل است.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰
تصویر: آویو کوهاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل