سیزدهمین روز اعتصاب غذای زرتشت احمدی راغب در اعتراض به بی‌عدالتی‌ها

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی ۵۵ ساله ساکن شهرستان شهریار با انتشار یک فایل صوتی از درون زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) از ادامه اعتصاب غذای خود در اعتراض به «بی‌عدالتی‌ها، پرونده‌سازی‌ها، سرکوب آزادی‌خواهان و ظلم و ستمی» خبر داد که «هر روز در جامعه اوج می‌گیرد».

این فایل صوتی روز شنبه هفتم خرداد ماه از سوی سازمان حقوق بشر ایران منتشر شده است. زرتشت احمدی راغب از درون زندان اعلام کرده که نهادهای امنیتی و قضایی در شش سال گذشته شش پرونده برای جلوگیری از فعالیت‌های او ساخته‌اند که از میان آنها سه پرونده بابت اتهام انتسابی «تبلیغ علیه نظام» است. این زندانی سیاسی در این فایل صوتی اعلام کرده که اکنون به دلیل اطلاع‌رسانی درباره وضعیت چند تن از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفر در زندان، به حبس محکوم شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، زرتشت احمدی راغب از روز ۲۶ خرداد و پس از بازداشت در شعبه چهار اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار اعلام اعتصاب غذا کرده است. اجرای حکم حبس ۹ ماهه این فعال سیاسی در حالی است که این حکم پیشتر از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی کاهش یافته بود.

این زندانی سیاسی پس از امضای بیانیه ۱۴ نفر در طرح درخواست استعفای علی خامنه‌ای، یک نوبت نیز در تاریخ پنجم شهریور ماه ۹۸ با یورش چند مأمور مسلح امنیتی به منزل شخصی‌اش بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. احمدی راغب همچنین به‌دلیل فعالیت‌هایی چون نشر محتوا در فضای مجازی و حضور در تجمعات اعتراضی، بارها از سوی نهادهای امنیتی و قضایی بازداشت شده یا تحت پیگرد قرار گرفته است.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۲۷ ژوئن ۲۰۲۰