دست‌کم دو تجمع اعتراضی برگزار شد

روز جمعه ۲۷ تیر، جمعی از آتش‌نشان‌های اصفهان و گروهی از دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی اصفهان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات‌شان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز جمعه ۲۷ تیر ۹۹، جمعی از آتش‌نشان‌های اصفهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع زدند. آنها خواسته‌های خود را اجرای آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور برای همه رسته‌های شغل آتش‌نشانی و همچنین همسان‌سازی حقوق آتش نشان‌های اصفهان با آتش‌نشان‌های سایر کلانشهرها عنوان کردند.

آتش‌نشانان اظهار داشتند: “بارها برای پیگیری مطالبات خود به همه نهادهای مسئول مراجعه کرده‌ایم و امیدواریم مسئولان سختی و خطرات کار ما را درک کنند و در جهت پاسخگویی به ما بربیایند”.

محسن گلابی، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان، در رابطه با تجمع آتش‌نشان‌ها گفت: “خواسته معترضان، اجرای آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور است و همچنین آنها از سال‌ها قبل نسبت به میزان حقوق دریافتی و پایین بودن حقوق خود اعتراض دارند. مساله تبدیل وضعیت، یک خواسته دیگر است و تعدادی آتش‌نشان شرکتی که از هشت یا نه سال پیش استخدام شده‌اند، هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند.”

تجمع دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اصفهان:

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز جمعه ۲۷ تیر ۹۹، گروهی از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اصفهان دست به تجمع اعتراضی زدند. معترضان علت اجتماع خود را نسبت به برگزاری حضوری امتحانات در سایه شیوع ویروس کرونا، عنوان کردند.

منبع: سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر ایران) ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰