دادستانی آلمان: کیفرخواست برای حدود ۱۵۰ اسلام‌گرای افراطی

دادستانی کل آلمان در نیمه اول امسال برای حدود ۱۵۰ اسلام‌گرای افراطی پرونده تشکیل داده است. این افراد به شرکت در گروه‌های تروریستی مظنون هستند. دو نفر از اعضای سابق داعش از ترکیه و یک نفر از ایران به آلمان برگشته‌اند.

دادستانی کل آلمان در نیمه اول سال جاری، از آغاز ژانویه تا آخر ژوئن ۲۰۲۰، علیه ۱۴۹ فرد با اتهام فعالیت تروریستی پرونده تشکیل داده است.

دولت در پاسخی به پرسش فراکسیون حزب آلترناتیو AfD گفته است که ده‌ها نفر به خاطر عضویت در گروه‌های تروریستی مورد پیگرد قرار گرفته‌اند.

بنا به گزارشی در ماه آوریل در ایالت نوردراین وستفالن پلیس در جریان فعالیت اعضای تاجیک یک حوزه تروریستی قرار گرفت. آنها برای سوءقصد به شخصی نقشه کشیده بودند، که گویا از دین اسلام انتقاد کرده بود.

بنا به گزارش، دادستانی کل از اول سال ۲۰۲۰ تا پایان ماه ژوئن علیه ۱۵۹ نفر حدود ۲۳۰ پرونده تشکیل داد، که بعدا ۸۱ پرونده را مختومه اعلام کرد. بیشتر متهمان آلمانی بودند و برخی از آنها تابعیت کشورهایی مانند سوریه، افغانستان و سومالی را داشتند.

به گفته بازرسان دادستانی و کارشناسان اداره مهاجرت، برخی از پناهجویان اطلاعات نادرستی درباره پیشینه خود ارائه می‌دهند و وانمود می‌کنند که در سابق عضو یک تشکیلات تروریستی بوده‌اند، با این گمان که این امر می‌تواند در روند احراز پناهندگی تأثیری مثبت داشته باشد.

دولت فدرال همچنین اطلاع داده است که در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن گذشته، سه نفر با سابقه عضویت در گروه افراطی خلافت اسلامی (داعش) به آلمان برگشته‌اند. به گفته دادستانی این افراد عبارتند از دو زن ۲۳ و ۳۴ ساله از ترکیه و یک مرد جوان ۲۳ ساله که از ایران به آلمان برگشته است.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱۶ اوت ۲۰۲۰