برگزاری ۸ تجمع اعتراضی در گوشه و کنار کشور

امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه، جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی در مقابل مجلس شورای اسلامی، بیش از ۵۰ نفر از کارگران آب و فاضلاب حوزه شهری آبادان در مقابل اداره آبفای این شهرستان، شماری از کارکنان دانشگاه دولتی شهید چمران شهرستان اهواز در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه، جمعی از کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری شهرستان سوسنگرد در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان دشت آزادگان، جمعی از کشاورزان دهستان تنگ سرخ بویراحمد در مقابل استانداری، شماری از کارگران مجتمع هفت تپه در مقابل فرمانداری شوش و گروهی از کارگران کشتارگاه ماکیان شهرستان شوش در دو نوبت طی دو روز در مقابل فرمانداری این شهرستان، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند. این معلمان که جزو آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از سال ۱۳۹۲ به بعد هستند خواستار استخدام و جذب در آموزش و پرورش شدند.

تجمع کارگران آب و فاضلاب حوزه شهری آبادان

به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، بیش از ۵۰ نفر از کارگران آب و فاضلاب حوزه شهری آبادان در مقابل اداره آبفای این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند. این کارگران دلیل تجمع خود را تاخیر در پرداخت حقوق، حق بیمه و دیگر مزایای خود عنوان کردند.

یکی از کارگران گفت: “از ابتدای سال جاری تاکنون حق بیمه کارگران آبفای شهری آبادان به تامین اجتماعی واریز نشده ضمن اینکه بخشی از حقوق سه ماهه اول و سه ماه دوم سال جاری نیز هنوز پرداخت نشده است”. این کارگر که به دلیل تمدید نشدن اعتبار دفترچه بیمه درمانی خود و خانواده اش برای درمان کودک بیمارش با مشکل مواج شده است افزود: “با توجه به پرداخت نشدن حق بیمه نمی‌توانیم از خدمات بیمه درمانی استفاده کنیم”.

یکی دیگر از کارگران آبفا شهری آبادان گفت: “با وضعیت گرانی و هزینه بالای مخارج زندگی، عقب افتادن حقوق، زندگی کارگران شاغل در آبفای شهری آبادان را با مشکل مواجه کرده است”.

مصطفی مهرانفر، رییس اداره آبفای آبادان نیز در این خصوص عنوان کرد: “حدود ۲۰۰ نیروی پیمانکار در حوزه شهری آبفا مشغول به کار هستند که سه ماه حقوق آنها عقب افتاده است”. وی افزود: “حق بیمه مردادماه این کارگران پرداخت نشده است و سازمان تامین اجتماعی برای دریافت طلب خود چک‌های آبفای آبادان را برگه زده و به همین دلیل حقوق پرسنل آبفا آبادان قابل پرداخت نیست”.

تجمع کارکنان دانشگاه دولتی شهید چمران اهواز

به گزارش عصرجنوب، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، شماری از کارکنان دانشگاه دولتی شهید چمران شهرستان اهواز در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

تجمع کنندگان دلیل تجمع خود را اعتراض به افزایش ساعت کاری و حذف مزایای شغلی خود عنوان کردند.
تجمع کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری سوسنگرد

به گزارش عصرماخوزستان، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری شهرستان سوسنگرد در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان دشت آزادگان تجمع کردند.

این کارگران با اشاره به عدم دریافت ۷ ماه حقوق معوقه خود عنوان کردند؛ در شرایط کنونی بویژه با وجود گسترش اپیدمی کرونا و تورم سرسام آور، خانواده های آنان در شرایط اقتصادی نگران کننده ای قرار دارند.

تجمع کشاورزان دهستان تنگ سرخ

به گزارش مهر، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، جمعی از کشاورزان دهستان تنگ سرخ بویراحمد در مقابل استانداری تجمع کردند. کشاورزان نسبت به عدم پرداخت مطالبات تملک اراضی و باغات خود پیرامون سد تنگ سرخ معترض هستند.

بر اساس این گزارش، سد تنگ‌سرخ در ابتدای دهه ۹۰ کلنگ زنی شد اما هنوز به دلیل کمبود اعتبارات نه تنها به اتمام نرسیده بلکه مطالبات تملک باغات منطقه نیز پرداخت نشده است.

تجمع کارگران مجتمع هفت تپه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، ۸۷ روز پس از آغاز دور جدید اعتراضات شماری از کارگران مجتمع هفت تپه با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان شوش خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، کارگران اخراجی غیرنیشکری خواهان بازگشت به کار و تبدیل وضعیت قراردادی خود هستند.
روز گذشته و امروز؛ تجمعات کارگران کشتارگاه ماکیان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، گروهی از کارگران کشتارگاه ماکیان شهرستان شوش، با تجمع در مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی خود شدند. این کارگران روز گذشته نیز در مقابل دفتر امام جمعه تجمع کرده بودند.

منبع: سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹