قیمت طلا و سکه همچنان در بازار ایران در حال افزایش است

قیمت سکه و طلا با وجود این که روز سه‌شنبه در بازارهای جهانی کاهش داشت، اما در بازارهای ایران، قیمت سکه و طلا همچنان با افزایش قیمت همراه بود.

خبرگزاری رژیم جمهوری اسلامی ایران نوشت: بازار جهانی طلا پس از هفته های شاهد کاهش قابل توجه قیمت انس جهانی طلا به مرز یک هزار و ۹۰۰ دلار بود. این کاهش حدود ۳۰ دلاری انتظارها را برای کاهش متناسب قیمت سکه و طلا در بازار داخلی به همراه آورد، که محقق نشد.

بر این اساس، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز با افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته در همین ساعت، به بهای ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در حال معامله است. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

همچنین نیم سکه به بهای ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز به ارزش دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این در بازار طلا نیز امروز بهای یک گرم طلای خام ۱۸ عیار با افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی به ارزش یک میلیون و ۲۳۷ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز ارزش پنج میلیون و ۳۶۰ هزار تومان را ثبت کرد که نشان دهنده کاهش قیمت حدود ۴۰ هزار تومانی آن است. قیمت انس جهانی طلا نیز هم اکنون یک هزار و ۹۰۵ دلار قیمت‌گذاری شده است.

با این حال، بازار ارز روز سه‌شنبه شاهد کاهش قیمت در صرافی‌های بانکی و توقف قیمت در بازار غیررسمی بود. در حال حاضر صرافی‌های بانکی دلار را با قیمت ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه قیمت دلار در صرافی های بانکی با عقب‌گرد به کانال ۲۶ هزار تومان کار خود را آغاز کرد و در ابتدای روز ۲۶ هزار و ۷۵۰ برای خرید و ۲۶ هزار و ۸۵۰ برای فروش قیمت خورد. اما در ساعت ۱۴ با افزایشی ۱۰۰ تومانی نسبت به اولین ساعات معامله، روبرو شد.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰