خودکشی پدر یکی از محکومین به اعدام اعتراضات سراسری آبان

با نزدیک شدن به سالگرد اعتراضات سراسری در آبان ماه ۹۸ پدر یکی از معترضان در ایران که به اعدام محکوم شده بود، خودکشی کرد.

بابک پاک نیا یکی از وکلای پرونده سه محکوم به اعدام اعتراضات آبان ماه در توئیتی از خودکشی پدر امیرحسین مرادی یکی از متهمان این پرونده خبر داده است.

«امتداد» نیز با اعلام این خبر نوشت، بدنبال فشارهای روحی وارده بر خانواده امیرحسین مرادی یکی از متهمان حوادث آبان ماه بر اثر محکومیت فرزندشان که به اعدام محکوم شده بود، و نگرانی های مداوم از وضعیت او پدر امیرحسین مرادی صبح امروز خودکشی کرد.

به گفته مادر امیرحسین مرادی، از زمانی که به دستور رییس قوه قضاییه حکم اعدام امیرحسین مرادی متوقف شد، کماکان این خانواده در بلاتکلیفی به سر برده و فشار بسیاری بر روی آنها خصوصا پدر خانواده بوده است.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی در دادگاه به «مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» و «محاربه» به اعدام محکوم شده بودند.

اجرای حکم اعدام معترضان آبان ۹۸ متوقف شد
همزمان با اعلام خبر حکم اعدام برای این سه جوان طوفان توئیتری «اعدام نکنید» طی یک شبانه روز حکم دادگاه را تغییر داد. وکلای سه جوان محکوم به اعدام در پرونده اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ اعلام کردند که اجرای حکم موکلان آنها به طور موقت متوقف شده و قراراست پرونده این افراد مجدد بررسی شود.

مادر امیرحسین مرادی یکی از این سه جوان محکوم به اعدام به امتداد گفت صبح امروز دوشنبه، جنازه پدرامیرحسین در زیر زمین خانه پیدا شده و از صبح امروز نیز نیروهای امنیتی در خانه حضور دارند و چند ساعتی نیز هست که تعدادی خبرنگار منتسب به صدا و سیما در حیاط خانه هستند که خواهان گفتگو بوده و اکنون از خانه خارج شده‌اند.

به گزارش امتداد و به نقل از خانواده آقای مرادی، فشار وارده بر خانواده امیرحسین مرادی زیادی بوده به طوری که پدر امیرحسین تا لحظه اخر تمام مدت درباره پسرش صبحت می کرد و آرزو داشته یک روز دوباره همگی بر سر یک سفره بنشینند. او بشدت نگران پسر خود بوده و به خاطر شرایط پسرش تحت فشار بوده است.


منبع: سایت بریتانیائی ایندیپندنت به زبان فارسی، ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰