دونالد ترامپ سرانجام فرمان انتقال قدرت به جو بایدن را صادر کرد

پس از هفته‌ها تعلل و اصرار بر “سرقت” پیروزی انتخاباتی خود، ترامپ رسما فرمان انتقال رسمی قدرت را صادر کرد. اکنون تیم جو بایدن می‌تواند به اطلاعات و زیرساخت‌های دولتی دسترسی یابد. ترامپ اما همچنان شکست خود را نپذیرفته است.

با انتشار یک پست توییتری، دونالد ترامپ به اعضای دولت خود فرمان داده است در ارتباط با انتقال رسمی قدرت به جو بایدن، با تیم او همکاری کنند. به این ترتیب، جو بایدن و تیم او پس از هفته‌ها تاخیر به اطلاعات مورد نیاز برای پیشبرد وظایف خود دسترسی خواهند یافت. آغاز زمامداری جو بایدن روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ و پس از برگزاری مراسم ادای سوگند او خواهد بود.

امیلی مورفی، سرپرست اداره عمومی خدمات فدرال آمریکا جو بایدن را پیروز این انتخابات اعلام کرده است. ترامپ در پست توییتری خود از مورفی خواسته است اقدامات لازمه را انجام دهد. او از تیم خود نیز درخواست مشابهی کرده است.

به این ترتیب مبلغ شش میلیون و ۳۰۰ هزار دلار پولی که برای انتقال قدرت به دولت جدید در بودجه پیش‌بینی شده است، در اختیار تیم بایدن قرار خواهد گرفت.

افزون بر آن، همکاران جو بایدن اکنون می‌توانند به طور رسمی با مسئولان و نهادهای دولت آمریکا تماس برقرار کنند. این همان موضوعی بوده است که تا پیش از صدور فرمان ترامپ ممکن نبوده است.

تیم بایدن اعلام کرد، “تصمیمی که امروز اتخاذ شد گامی مهم در راستای تلاش برای فائق آمدن بر چالش‌هایی است که کشور آمریکا با آن‌ها روبه‌رو است”.

باید یادآور شد که دونالد ترامپ در پست توییتری خود از شکست در انتخابات سوم نوامبر سخنی به میان نیاورده است.

ترامپ حتی روز دوشنبه ۲۳ نوامبر بار دیگر از “سرقت” نتایج انتخابات سخن گفته بود. این در حالی است که ۳۰ شکایت‌نامه ترامپ تا کنون از سوی دادگاه‌ها به علت “بی‌اساس” بودن رد شده است.

برگرفته ای سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰