وزیران خارجه و بازرگانی بحرین که از اسرائیل دیدن می کنند، با نخست وزیر در اورشلیم دیدار داشتند

وزیر اقتصاد و بازرگانی بحرین، بامداد امروز (چهارشنبه) با بنیامین نتانیاهو در دفتر نخست وزیر در اورشلیم دیدار کرد و خواهان برپایی هرچه سریع‌تر همکاری های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور شد. نتانیاهو نیز متقابلا علاقمندی اسرائیل را به گسترش روابط با بحرین بیان داشت و گفت دولت اورشلیم بیشترین امکانات را در این زمینه در اختیار بحرین قرار خواهد داد.

وزیر اقتصاد و بازرگانی بحرین، شیخ راشد بن راشد الزیانی،عضو ارشد یک هیات رسمی بحرین است که پیش از ظهر دیروز (سه شنبه) وارد اسرائیل شد و ریاست آن را وزیر خارجه به عهده دارد.

اعضای این هیئت که برای نخستین بار به طور علنی و رسمی از اسرائیل دیدن می کنند، به این سفر آمده اند تا امکانات آغاز همکاری ها را مورد بررسی قرار دهند.

میهمانان بحرینی، امروز همچنین با گبی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل دیدن کردند و امکانات گسترش روابط متقابل را مورد رایزنی قرار دادند. او خطاب به وزیر خارجه بحرین، شیخ عبداللطیف راشد الزیانی یادآور شد که این دومین دیدار رسمی او از اسرائیل است و سرآغاز مناسبات بسیار دوستانه و همکاری های نزدیکی می باشد که در آینده بین دو کشور جریان خواهد یافت.

در پایان این دیدار، وزیر خارجه اسرائیل به خبرنگاران گفت که دو کشور تصمیم قاطع دارند که روابط متقابل در همه زمینه ها و با گسترش حداکثری، به پیش رود.

یکی از رشته های همکاری مورد علاقه هیات بحرینی، تشویق گردشگران اسرائیلی به دیدار از این جزیره و جاذبه های توریستی آن می باشد. قرار است آن ها به همین هدف، بعدازظهر امروز با خانم اوریت فرکش وزیر جهانگردی اسرائیل دیدار داشته باشند.

حکومت اسلامی ایران، از هنگامی که قدرت را به دست گرفت، به اقدامات تخریبی گسترده ای روی آورد تا حکومت کنونی بحرین را که افراد آن همگی مسلمانان اهل تسنن هستند براندازد و یک حکومت شیعه به وجود آورد. ولی در این تلاش تاکنون شکست خورده است. برخی محافل خبری گفتند که در روزهای اخیر یک محموله اسلحه قاچاق که رژیم ایران قصد داشت برای شیعیان بحرین بفرستد، شناسایی و مصادره شده است.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۳ دسامبر ۲۰۲۰