بازداشت به اتهام توهین به قاسم سلیمانی

فردی که در اینستاگرام خود قاسم سلیمانی را «تروریست» و در پست دیگری «روح الله زم» را آقازاده‌ی مردمی خطاب کرده بود، از سوی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بازداشت شد.

یکی از کارکنان دانشگاه رازی در استوری حساب کاربری اینستاگرام خود، با انتشار پستی به انتقاد از زینب سلیمانی پرداخته بود و از روح‌الله زم دفاع کرده بود. این اقدام با واکنش برخی از دانشجویان موسوم به ارزشی شد و آنها در این مورد بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه با اشاره به عدم حمایت مسئولان ارشد دانشگاه در صیانت از قاسم سلیمانی، آمده است: «شاید جدیدترین نمونه آن را بتوان رفتار یکی از کارکنان دانشگاه دانست که در کامنتی در اینستاگرام، دختر شهید عزیزمان سردار حاج قاسم سلیمانی را (فرزند تروریست) خطاب قرار داده! در حالی که همین کارمند معلوم‌الحال که از سفره نظام امرارمعاش می‌کند در مطلب دیگری یاد و نام روح‌الله زم که به علت خیانت‌ها و جنایت‌های بی‌شمار علیه کشور و مردم به اعدام محکوم شد را گرامی دانسته و او را تنها آقازاده‌ای خوانده است که به فکر مردم کشورش بوده است.»

نویسندگان بیانیه در ادامه این رفتار کارمند دانشگاه را همسو با دشمنان خواندند و درخواست برخورد قاطع با مفسدین اخلاقی و نیز فردی که اخیراً با هتاکی نسبت به شهید سلیمانی و زیر سؤال بردن ارزش‌های انقلاب، باورها و اعتقادات مردم را جریحه‌دار نموده را کردند.

بااین‌حال در پایان این بیانیه که ادعا می‌شود منتسب به دانشجویان است، هیچ نام و امضایی دیده نمی‌شود.

پیش‌تر نیز رئیس پلیس تهران گفته بود که یک نوجوان زیر ۱۸ سال را به اتهام پاره کردن عکس قاسم سلیمانی بازداشت کرده است.

همچنین موارد دیگری از بازداشت به اتهام «هتک حرمت قاسم سلیمانی» نیز گزارش شده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، روز ۱۳ دی سال ۹۸ توسط یک پهپاد آمریکایی در عراق کشته شد. دونالد ترامپ او را تروریست شماره یک جهان خواند و کشته شدنش را در واکنش به تهدیدات او علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه عنوان کرد.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰