از «سفره انقلاب»، لُنگ و نان خشک برای مردم، امپراتوری برج‌‌سازی برای ولایتی‌ها

در روزهای گذشته ویدئویی از حضور دو فرزند علی اکبر ولایتی مشاور ولی فقیه در امور بین‌الملل، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که بار دیگر موضوع «آقازاده»های ولایت‌مدار در جمهوری اسلامی را برجسته کرده است.

ویدئوی منتشر شده مربوط به یک گردهمایی اقتصادی با محور سرمایه‌گذاری و بازاریابی در ترکیه است که از آن به عنوان مهمانی «گرگ وال استریت» نام برده شده. این گردهمایی ۲۶ آذرماه ۱۳۹۹ در هتل شانگریلای استانبول برگزار شده است.

در این گردهمایی اقتصادی که با سبک و سیاق غیراسلامی و خلاف تبلیغات جمهوری اسلامی در داخل و برای مردم برگزار شده محمد ولایتی و علی‌اصغر ولایتی پسران علی‌اکبر ولایتی نیز به عنوان «برج‌ساز موفق» حضور داشته و با دعوت آنها بر روی سن از آنها تجلیل و تقدیر می‌شود.

مجری برنامه محمد ولایتی را «دوست» و «همراه» خود طی سال‌های گذشته معرفی کرده که به عنوان مدیرعامل گروه «سیف بنا» به همراه برادرش مهندس علی‌اصغر ولایتی بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی، عموماً در تهران، ساخته‌‌اند.

این ویدئو بطور وسیع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و مردم شرایط دو «آقازاده» ولایتی را با توصیه پدرشان به مردم که گفته بود لُنگ ببندند و نان خشک بخورید اما «مقاومت» کنید، مقایسه می‌کنند.

این توصیه مربوط به این سخنان ولایتی است که درباره «مقاومت و شرایط سخت معیشتی» خطاب به مردم گفته بود «از یمنی‌ها یاد بگیرید که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. بجای لباس، لنگ می‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دست‌شان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست اینها عاجز شده‌اند!»

این سخنان ولایتی همان زمان که ابراز شد نیز با واکنش‌های شدید کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. حتا برخی از کاربران در توئیتر موضوع ویلای ۱۰۰۰ متری‌ او در نزدیکی کاخ سعدآباد را مطرح کردند؛ خانه‌ای که فقط زمین آن در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

ولایتی درباره اینکه چگونه مالک چنین خانه‌ای با زمین غصبی شده گفت که در سال ۶۱ خانه‌ای کلنگی در شمیرانات خریداری کرده و در آن یک ملک جدید ساخته است! آن هم به این صورت که امام جمعه و رئیس کمیته وقت شمیرانات به دلیل ناامنی و بمبگذاری‌های «مجاهدین» به او گفته به یکی از خانه‌های غصبی اطراف کاخ سعدآباد برود. ولایتی توضیح داد که «من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند ۳۶ میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند ۵۱ میلیون تومان.»

سپس آن‏طور که ولایتی در این مصاحبه گفته است پس از ارزیابی کارشناسی که حدود سال ۷۰ یا ۷۱ خورشیدی صورت گرفته، تفاوت قیمت ملک خودش و ملک مصادره‎ای را ۱۵ میلیون تومان نقدی و بقیه را در اقساط بلندمدت ماهی ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است.

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۲۶ دسامبر ۲۰۲۰