تجمعات اعتراضی

شنبه ۱۸ بهمن‌ماه، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در ساختمان کانون بازنشستگان تبریز، جمعی از نیروهای پیمانکاری شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر در مقابل حراست شهرک بعثت در این شهر، گروهی از کارگران هپکو اراک بصورت جداگانه در مقابل ساختمان تامین اجتماعی و وزارت کار در تهران و زیر پل “شهید بختیاری” در اراک و همچنین تعدادی از کارکنان عوارضی قزوین در مقابل حراست شهرک بعثت در این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بازنشستگان معترض در تجمع امروز خواستار استعفای کریم صادق زاده، رئیس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان ‌شرقی شدند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تبریز می گویند: این هیئت مدیره برای ما کاری نکرده اگر کاری کرده بودند که ما در اینجا جمع نمی شدیم. اگر مسئولین در راستای حل مشکلات ما عاجز هستند، کناره گیری کنند و جای خود را به کسانی بدهند که مشتاق اجرای مدیریت کارآمد هستند.

تجمع نیروهای پیمانکاری شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر

به گزارش بازتاب خوزستان، امروز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹، جمعی از نیروهای پیمانکاری شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر، در اعتراض به وضعیت شغلی خود، در مقابل حراست شهرک بعثت این شهر، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران معترض، خواستار اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت هستند.

بر اساس این گزارش، قرار است که در آینده ای نزدیک، قریب به ۳۰۰ نفر از پرسنل خدمات و امور ورزش پتروشیمی بندر امام به این شرکت اضافه می شوند و بابت همین موضوع امنیت شغلی افراد عملیات در خطر است.

تجمع کارگران هپکو اراک در تهران و اراک

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹، گروهی از کارگران هپکو اراک به نمایندگی از جانب دیگر همکارانشان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، در مقابل ساختمان تامین اجتماعی و وزارت کار واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند. چندی دیگر از کارگران هپکو نیز همزمان با سفر نمایندگان‌شان به تهران، زیر پل “شهید بختیاری” در اراک دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران می‌گویند: امروز دوباره و برای چندمین بار به نمایندگی از کارگران شریف شرکت هپکو، تلاش داریم صدای خود را به گوش مسئولان ذیربط برسانیم؛ این بار مقابل سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و مجلس حضور پیدا کردیم و خواستار تسریع وعده‌های داده شده مسئولان هستیم.

کارگران اضافه کردند: سهام بلوکی شرکت هپکو بعد از کش و قوس‌های فراوان از مرداد ماه سال جاری به سازمان تامین اجتماعی انتقال یافت و مقرر شده بود که دولت بحث تهاتر بدهی‌های هپکو را حل کند، اما متاسفانه بارها و بارها از زبان برخی مسئولین می‌شنویم که در حال پیگیری هستند و جلسات متعددی نیز در این خصوص برگزار شده اما تاکنون حاصلی برای این مجموعه بزرگ و استراتژیک نداشته است. در شرایطی که تمامی حساب‌های بانکی شرکت به دلیل بدهی‌ای که نمی‌دانیم بخشی اعظم آن چگونه و از کجا به وجود آمده است و نیاز به بررسی و حسابرسی ویژه دارد، قفل است، چگونه می‌توان از مدیریت متعهد و متخصص فعلی، انتظار معجزه کار و تولید داشت؟ اگر مسئولین به فکر احیای شرکت هپکو هستند باید هرچه سریعتر ساختار مالی این شرکت را سروسامان دهند و سرمایه در گردش مورد نیاز تولید در اختیار این شرکت قرار داده شود.

حاضران در تجمع امروز افزودند: وقتی برای مسئولانی که خود باعث و بانی عمده وضعیت فعلی این شرکت هستند سامان‌دهی وضعیت شرکت هپکو اینقدر سخت است، پس چگونه مردم انتظار دارند که مشکلات جامعه توسط این افراد  قابل حل باشد؟ مگر شرکت استراتژیک و مادر تخصصی هپکو نیز بخشی از مشکلات جامعه و مردم نیست که سالها باید تیتر یک اخبار داخلی و رسانه‌های خارجی قرار بگیرد؟

تجمع کارکنان عوارضی قزوین مقابل استانداری

به گزارش صبح قزوین، امروز شنبه ۱۸ بهمن ماه ۹۹، گروهی از کارکنان عوارضی قزوین، در اعتراض به تداوم بیکاری شان بدنبال الکترونیکی شدن عوارضی‌ها، در مقابل ساختمان استانداری این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، مشکلات کارکنان عوارضی قزوین که از اسفندماه سال ۹۷ و همزمان با الکترونیکی شدن عوارضی‌ها آغاز شده، پس از کش و قوس‌های بسیار همچنان پابرجاست و این کارکنان در انتظار تصمیمات نهایی مسئولان استانی و کشوری ذی‌ربط هستند.

نماینده کارکنان عوارضی قزوین در خصوص تجمع امروز گفت: “شرکت سپندار از یکم تیرماه سال گذشته تا به امروز، هیچ گونه قراردادی با کارکنان عوارضی امضا نکرده است و شرکت ساخت و توسعه و حمل و نقل توسعه نیز دائما فرافکنی می‌کند و پاسخگوی مشکلات کارکنان عوارضی نیستند”.

وی افزود: “امروز با گذشت یک سال و نیم از مشکلات کارکنان، هنوز ۴۸ نفر از این افراد در بلاتکلیفی به سر می‌برند”.

نماینده کارکنان عوارضی قزوین تصریح کرد: در شرایط موجود و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، حقوق بگیران و کارکنان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند؛ چه برسد به کارکنان عوارضی قزوین که از ماه‌ها قبل بدون دریافت حقوق زندگی می‌کنند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۷ فوریه۲۰۲۱