بازداشت رئیس یک شرکت آمریکایی به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران

مایکل روز، رئیس شرکت «لانگ ایسلند»، به فروش ۳۵۰ هزار دلار کالا به یک تاجر ایرانی، پولشویی و جرائم مربوط به بزهکاری بانکی متهم شده که در تناقض با تحریم‌های آمریکا است.

آندری استراوس دادستان منطقه جنوب نیویورک همراه با ویلیام سوینی دستیار مدیر اف‌بی‌آی در این ایالت با انتشار بیانیه مشترکی گفته‌اند که آقای روز بازداشت شده است و روز سه‌شنبه به وقت آمریکا در دادگاه حاضر خواهد شد.

این بیانیه که در سایت وزارت دادگستری منتشر شده می‌گوید آقای روز برای سال‌ها با طرح توطئه‌ای، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده و با استفاده از شرکت‌های واسطه در منطقه خاورمیانه، لوازم آرایشی به ایران صادر کرده است.

این بیانیه می‌گوید بازداشت آقای روز نمونه دیگری از جدیت آمریکا برای برخورد با کسانی است که تحریم‌های ایران را نقض می‌کنند.

مایکل روز متهم است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ با کمک شرکت‌های واسطه در امارات بیش از ۳۵۰ هزار دلار لوازم آرایشی را با جعل اسناد، پولشویی و کلاهبرداری بانکی به یک تاجر ایرانی فروخته و در رابطه با این معاملات، اطلاعات غلط به دولت آمریکا داده است.

رئیس این شرکت آمریکایی ممکن است، در رابطه با اتهام نقض تحریم‌ها، حداکثر به ۲۰ سال زندان محکوم شود. در رابطه با پولشویی و جرایم بانکی نیز وی می‌تواند به ترتیب به ۲۰ و ۳۰ سال زندان محکوم شود.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۷ آوریل۲۰۲۱