رضا زعیمی نوکیش مسیحی جهت تحمل حبس احضار شد

رضا زعیمی، نوکیش مسیحی طی ابلاغیه ای جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شد. آقای زعیمی اوایل بهمن ماه سال گذشته در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب کرج به یک سال و شش ماه حبس و دو سال منع خروج از کشور محکوم شد. این حکم اخیرا توسط دادگاه تجدید نظر استان البرز به ۹ ماه زندان و دو سال ممنوع الخروجی کاهش پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، این شهروند باید طی ۳۰ روزه آینده خود را به زندان معرفی کند.

آقای زعیمی در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ در شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی شعبانی و به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ مسیحیت تبشیری» به یک سال و شش ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی محکوم شده بود که حکم صادره اخیرا توسط دادگاه تجدید نظر استان البرز به ۹ ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی تقلیل یافت.

وی در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹، در نزدیکی محل سکونتش در کرج توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و پس از ۴ ساعت از مکان نامعلومی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد.

طی مدت زمان بازداشت، آقای زعیمی به مدت ۸ روز از تماس تلفنی محروم بوده و منزلش توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته است. او پس از گذشت ده روز به دستور قاضی دادسرای عمومی انقلاب ناحیه کرج از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به ندامتگاه قزلحصار منتقل و نهایتا پس از یک هفته با تودیع قرار ۶۰ میلیون تومانی آزاد شد.

رضا زعیمی، نوکیش مسیحی، ۴۰ ساله و اهل کرج است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۵ مه ۲۰۲۱