احمدی‌نژاد: بالاترین مسئول مقابله با اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود

احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران می‌گوید مقام ارشد مقابله با اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود. او در یک مصاحبه جنجالی درباره کشته‌شدن دانشمندان هسته‌ای و سرقت اسناد هسته‌ای ایران صحبت کرد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه ویدیویی با محمدرضا تقوی‌فرد که روز شنبه ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) در شبکه یوتیوب منتشر شد، درباره گرفتن اعترافات اجباری از زندانیان برای پذیرش ترور دانشمندان هسته‌ای اظهار نظر کرد.

رئیس جمهوری سابق ایران گفت: «درماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای مجبور بودند واکنش نشان دهند. مثل ماجرای سرقت اسناد سازمان فضایی از تورقوزآباد نبود که پنهان کنند. یک دانشمند هسته‌ای ترور شده و مردم همه فهمیدند و اینها (باند و شبکه نفوذی) باید یک عکس‌العملی نشان می‌دادند.»

احمدی‌نژاد افزود: «این‌ها برای اینکه خط نفوذ در ایران را پنهان بکنند، یعنی مردم نفهمند و مسئولین بالاتر متوجه نشوند که یک خط نفوذی دارد این کار را می‌کند، رفتند سراغ چند زندانی. این باند نفوذی از زندانیان خواست که ترور دانشمندان هسته‌ای را بپذیرید تا در ازای آن آزاد شوند.»

رئیس دولت‌های نهم و دهم ایران می‌گوید، به وزیر وقت اطلاعات گفته است که آوردن یک زندانی در تلویزیون و اخذ اعتراف از او “مسخره” است و یک نفر به تنهایی قادر نیست این ترور را انجام بدهد. به گفته رئیس جمهور پیشین ایران حداقل ۵۰ نفر چنین ترور دقیقی را پشتیبانی کرده‌اند.

احمدی‌نژاد همچنین گفت که زندانیان “بنده خدا” مسئولیت این ترور را پذیرفتند و حکم زندان سنگین برای این زندانیان بریدند تا مجبور به همکاری شوند.

مصاحبه احمدی‌نژاد دو روز پس از افشاگری‌های یوسی کوهن، رئیس پیشین سازمان موساد منتشر شده است.

کوهن افشا کرده بود که موساد محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران را سال‌ها تحت‌ نظر داشته است.

سناریوی تورقوزآباد

رئیس جمهور پیشین ایران در این مصاحبه گفت، در سناریوی تورقوزآباد باند نفوذی خواسته است این سرقت را عادی جلوه دهد و گفتند در گاوصندوق‌ها باز نشده و سندی به سرقت نرفته است.

به گفته احمدی‌نژاد علت این پنها‌کاری و یا “سناریوسازی” تنها برای محفوظ نگهداشتن عوامل و جاسوسان اسرائیل بوده تا خط نفوذ را حفظ کنند.

رئیس دولت‌های نهم و دهم در صحبت‌های خود ضمن اشاره به “شبکه نفوذی” می‌پرسد، چگونه است که بالاترین فردی که مسئول کنترل جاسوسان اسرائیل در ایران است خودش جاسوس اسرائیل از کار دربیاید؟

او می‌گوید مگر می‌شود تنها یک نفر در وزارت اطلاعات مسئولیت ارتباط و نفوذ اسرائیل در ایران باشد وبه تنهایی و بدون پشتیبانی و عملیات‌های فراوان در ایران را به تنهایی انجام داده باشد؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از وجود یک شبکه نفوذی در وزارت اطلاعات سخن گفت.

او می‌پرسد چرا کسی در ارتباط با اسناد به سرقت رفته تورقوزآباد پاسخگو نیست و کدام مسئول تا کنون بازخواست شده و تحت سئوال قرار گرفته است؟

یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد نیز در ارتباط با سرقت آرشیو هسته‌ای ایران گفته است ۲۰ مامور موساد که اسرائیلی نبودند در عملیات مشارکت داشتند و همه زنده هستند و تنها برخی از آنها از ایران خارج شده‌اند.

کوهن گفت، گاوصندوق‌های حاوی اسناد آرشیو برنامه هسته‌ای ایران در ظرف چند دقیقه گشوده شدند و ماموران موساد در ایران با فرماندهی عملیات در تل‌آویو مستقیم تماس داشتند و تصاویر اسناد فارسی و محتوی گاوصندوق‌ها را مخابره در لحظه می‌کردند.

او گفت اسرائیل با “نفوذ اطلاعاتی” خود تمامی برنامه‌های حکومت ایران در زمینه‌های هسته‌ای را زیر نظر دارد.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱