دستکم ۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه ۲۴ خردادماه، شماری از صیادان شهرستان خارگ در مقابل درب پاسگاه مرزی دریایی این شهر، جمعی از کارگران شرکت تهران جنوب ماهشهر در این شهرستان، شماری از مالکین زمین‌های اصطلک در شهر جدید پردیس بر سر زمینهای خود، تعدادی از کشاورزان شالیکار و همچنین تنی چند از کارگران اخراجی لوله سازی خوزستان در مقابل ساختمان استانداری واقع در اهواز، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این صیادان در اعتراض به‌ عدم صدور مجوز برای خروج آنها صورت گرفته است.

نائب رئیس تعاونی صیادان خارک در این خصوص گفت: صیادان به دلیل شرایط نامساعد جوی در ۱۵ روز گذشته اجازه خروج از جزیره را نداشتند. شرایط آب و هوایی امروز، مساعد و امکان ماهیگیری فراهم بود، اما اداره بندر و مرزداری از خروج صیادان جلوگیری کردند.

محمود عسکری گفت: اگرچه شرایط جوی در نقاط مختلف دریا متفاوت است اما قایق‌های کوچ باری از گناوه و بوشهر به خارک آمدند؛ پس از تخلیه بار نیز مسافرگیری کردند.

وی افزود: همچنین دیگر گروه‌های شغلی ساکن در جزیره با داشتن مجوز از فرصت خروج برخوردار بودند. چرا تمامی گروه‌های دیگر می‌توانند از جزیره خارج شوند اما صیادان نمی‌توانند برای صید ماهی و تامین معیشت خود به دریا بروند.

تجمع کشاورزان شالیکار خوزستان مقابل استانداری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، جمعی از کشاورزان شالیکار اهواز در مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کشاورزان در اعتراض به منع کشت تابستانه و نداشتن حق‌آبه صورت گرفته است.

تجمع کارگران شرکت تهران جنوب در ماهشهر
به گزارش عصر جنوب، امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت تهران جنوب ماهشهر در این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به اخراج تعدادی از همکاران آنها صورت گرفته است.

کارگران معترض می‌گویند: مدیران این شرکت در حال اخراج کارگران و جایگزین کردن آنان با نیروهای جدید هستند.

آنها می‌گویند: در حالیکه هر از چندگاهی یک گروه از کارگران تعدیل می‌شوند، نیروهای جدید به صورت مخفیانه همزمان در شیفت شب شرکت مشغول به‌کار هستند.

تجمع کارگران اخراجی لوله سازی خوزستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکت لوله سازی خوزستان در مقابل ساختمان استانداری واقع در اهواز تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به اخراج آنها از کار صورت گرفته است.

تجمع مالکین زمین‌های اصطلک
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، جمعی از مالکین زمین‌های اصطلک در شهر جدید پردیس بر سر زمینهای خود تجمع کردند.
بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به عدم پاسخگویی به مطالبات و مشکلات‌شان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱