هشدار نهادهای امنیتی آلمان نسبت به اقدامات سایبری رژیم ایران در ارتباط با فناوری‌های موشکی و اتمی

آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان سه‌شنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) در گزارشی اعلام کرد هکرهای ایرانی برای دستیابی غیرقانونی به فناوری موشکی و اتمی فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند.

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی غربی بارها در مورد فعالیت‌های سایبری رژیم ایران و وابستگان حزب‌الله هشدار داده‌اند
نهادهای امنیتی آلمان گزارش داده‌اند در یکسال گذشته فعالیت عوامل و عناصر مرتبط با جمهوری اسلامی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران از جمله حزب‌الله و حماس در خاک آلمان افزایش یافته است.

آژانس اطلاعات ملّی آلمان در گزارش سالانه خود اعلام کرد که شدت حملات سایبری هکرهای مرتبط با رژیم ایران به اهداف خارجی در اروپا،‌ آمریکا و کشورهایی که با جمهوری اسلامی رقیب هستند افزایش پیدا کرده و هدف این حملات مخرب سایبری بیشتر سیاستمداران،‌ پژوهشگران،‌ تجار و مخالفان جمهوری اسلامی هستند.

در بخشی از این یافته‌ها آمده هکرهای ایرانی به نحو فزاینده‌ای توان تکنولوژیک خود را افزایش داده‌اند و به نظر می‌رسد برای افزایش بیشتر توانایی و تخصصی‌تر کردن اقداماتشان گام برمی‌دارند.

هکرهای ایرانی از شیوه‌های مختلفی از جمله فریب دادن و به اشتباه انداختن کاربران برای دسترسی به اطلاعات حساس آنها بهره برده‌اند.

کارمندان شرکت‌های آلمانی نیز از طریق بدافزارهایی که توسط هکرهای مرتبط با ایران روی سیستم‌های کامپیوتر خود نصب کرده‌اند هک شده‌اند.

در گزارش آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان آمده روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی و نهادهای تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها نیز مورد حمله این هکرها قرار گرفته‌اند.

این گزارش یکروز پس از آن منتشر شد که سران ناتو با محکوم کردن حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های نیابتی و بازیگران مسلّح غیردولتی و اقداماتی مانند تأمین مالی، آموزش و گسترش فناوری موشکی و تسلیحاتی آنها از رژیم ایران خواستند «همه فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را متوقف کند.»

اواخر اردیبهشت‌ماه نیز سرویس اطلاعاتی آلمان (ب‌ان‌د BND) در گزارشی ۱۳۶ صفحه‌ای یافته‌های جدیدی از فعالیت‌های ضدامنیتی و خرابکارانه جمهوری اسلامی ایران و عوامل آن در کشور آلمان منتشر کرد که در آن نیز به حملات سایبری هکرهای وابسته به رژیم ایران پرداخته شده بود.

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱