سفارت آمریکا در بغداد بار دیگر هدف حمله موشکی قرار گرفت

صبح روز پنج شنبه ۸ ژوئیه سفارت آمریکا واقع در منطقه سبز بغداد مورد حمله موشکی قرار گرفت. این موشک‌ها در نزدیکی محل سفارت فرود آمدند. این سومین حمله به مواضع آمریکا در عراق در هفته جاری است.

سفارت آمریکا در بغداد بار دیگر هدف حملات موشکی قرار گرفت. به گزارش ارتش عراق صبح روز پنج شنبه ۸ ژوئیه سه موشک به سمت این سفارتخانه شلیک شدند. این راکت‌ها در نزدیکی محل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد فرود آمدند.

روز دوشنبه نیز نیروهای آمریکایی پهپادی را که بالای سفارت این کشور در بغداد به پرواز درآمده بود هدف قرار دادند.

چهارشنبه ۷ ژوئیه ۱۴ موشک به سمت پایگاه عین الاسد در استان انبار در غرب عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، شلیک شد و در اثر آن دو نفر مجروح شدند. در روزهای اخیر تقریبا هرروز به مواضع آمریکا در عراق حمله شده است. از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا ده‌ها حمله با بمب یا موشک به سربازان و غیرنظامیان آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

ایالات متحده همواره گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت حکومت ایران مانند بریگاد شیعیان حزب‌الله را متهم به انجام این حملات می‌کند.

گروه‌های مورد حمایت ایران با ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا که از سال ۲۰۱۴ برای کمک به عراق در نبرد با داعش در این کشور به سر می‌برند، مخالف‌ و خواهان خروج این نیروها از عراق هستند. در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در قالب ائتلاف ضد ترور در عراق حضور دارند.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۸ جولای ۲۰۲۱