سازمان گزارشگران بدون مرز سانسور اطلاع‌رسانی مستقل از سوی حکومت ایران را محکوم کرد

با تداوم اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف خوزستان و اختلال یا قطع کامل اینترنت در این استان، سازمان گزارشگران بدون مرز «سانسور اطلاع‌رسانی مستقل از سوی جمهوری اسلامی ایران» را محکوم کرد.

این نهاد بین‌المللی که مقر آن در پاریس است روز جمعه یکم مرداد ماه در توییتی نوشت: «در حالی‌که اعتراض‌های گسترده مردمی به ناکارایی مدیریت بحران آب در خوزستان ادامه دارد، اینترنت در بسیاری از شهرهای استان مختل و یا قطع شده است.»

در همین رابطه، سازمان عفو بین‌الملل نیز در همین روز با انتشار بیانیه‌ای از حکومت ایران خواست به اختلال و قطعی کامل اینترنت در خوزستان پایان دهد.

به دنبال بحران کم‌آبی در بسیاری از مناطق ایران از جمله خوزستان که دسترسی به آب آشامیدنی را برای شهروندان با دشواری‌های زیادی همراه کرده، همچنین وضعیت کشاورزی و دامداری و در کل معیشت خانوارهای این مناطق را با خطرات جدی مواجه کرده، شهرهای مختلف استان خوزستان در ۹ روز گذشته شاهد اعتراض‌های مردمی بوده است.

تاکنون شخصیت‌ها و نهادهای حقوق بشری، سیاسی و فرهنگی داخلی و بین‌المللی بسیاری عملکرد نیروهای نظامی و امنیتی علیه معترضان در خوزستان را محکوم کرده‌ و خواستار رسیدگی به خواست معترضان در خصوص مشکلات کم‌آبی در این استان شده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۴ جولای ۲۰۲۱