​​​​​​​هشدار نسبت به اعمال خشونت علیه مطالبات مردم خوزستان

جمعی از روزنامه‌نگاران و همچنین خانه موسیقی با صدور بیانیه‌هایی مجزا از خواسته‌‌های مردم خوزستان حمایت کردند. در این بیانیه‌ها اعمال خشونت علیه مطالبات مردم خوزستان محکوم شده است.

جمعی از روزنامه‌نگاران داخل ایران با صدور بیانیه‌ای از ناکارآمدی مدیریتی که وضعیت خوزستان را به بحران کشانده‌اند انتقاد کردند. در این بیانیه آمده است: « ناکارآمدی مدیریتی در کشور به‌جایی رسیده که جلگه خوزستان، پرآب‌ترین استان ایران را خشکانده است و سرزمین رهیده از جنگ را با مرگ ماهیان، گاومیش‌ها و نخل‌ها به احتضار انداخته است و اکنون‌ که مردم خوزستان سوگوارانه، معترض مرگ سرزمین آبا و اجدادی شده‌اند، پاسخشان گلوله و سرکوب است».

بیانیه روزنامه‌نگاران که به امضای ۵۵ نفر رسیده با انتقاد از تیغ سانسور، آزار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مستقل و قطع اینترنت در خوزستان و همچنین اعزام عده‌ای “قلم به مزد” برای “تعریف روایت دست ساخته و سفارشی” خواستار “توقف خشونت علیه مردم خوزستان و تمام مردم ایران که در حمایت از هموطنان خوزستانی صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند” شده‌اند.

مهدی محمودیان، محمد آقازاده، نیلوفر حامدی، نیما افشارنادری، ستاره لطفی و ونداد الوندی پور از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.

همزمان خانه موسیقی نیز در حمایت از اعتراضات خوزستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: « پاسخ مطالبات بحق مردم شریف و مظلوم این خطه اقدام و عمل اقناعی است و قطعا هرگونه برخورد خشونت آمیز با مطالبات قانونی و بحق مردم محکوم است.»

روزهای اخیر صنف‌های مختلف از جمله هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و هم‌چنین “خانه سینما” و “خانه تئاتر” در بیانیه‌های مختلفی نسبت به سرکوب معترضان در خوزستان اعتراض کرده‌اند.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۲۷ جولای ۲۰۲۱