تجمع اعتراضی علیه واکسن کرونا در مقابل مجلس

جمعی از مخالفان تزریق واکسن کرونا روز چهارشنبه ۲۸ مهر بار دیگر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی تشکیل دادند.

این افراد علاوه‌ بر اعتراض به صدور مجوز اضطراری واکسن‌ها و واکسیناسیونِ اجباری، شعار‌هایی هم علیه بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دولت ابراهیم رئیسی، سر دادند.

تصاویری که روز چهارشنبه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که برخی تجمع‌کنندگان دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضمون «نه به وزارت کشتار جمعی» و «ما تسلیم سازمان نابهداشت جهانی نمی‌شویم» در دست دارند.

از میان دیگر شعارنوشته‌هایی که در تجمع اعتراضی امروز به چشم می‌خورد می‌توان به «کسی حق ندارد فردی را برای واکسن آزمایشی اجباری کند» و «نه به بردگی» اشاره کرد.

یک معترض نیز با حمل پلاکاردی علیه بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و از شاخص‌ترین چهره‌های جهانی در کمک به تولید و انجام واکسیناسیون، همه‌گیری کووید۱۹ را «فتنه کرونا» خوانده است.

پیش از این، برخی از حامیان طب سنتی و از معترضان تزریق واکسن کرونا نیز در دی‌ماه ۹۹ با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت در پلاکاردهایی نوشته بودند: «نه به واکسن داخلی، نه به واکسن خارجی، ما خودمان واکسن امام‌ کاظم داریم».

در ماه‌های گذشته و با آغاز همه‌گیری کووید۱۹، برخی از مدعیان طب سنتی چند داروی گیاهی را برای «مداوای کرونا» معرفی کردند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها دارویی موسوم به «امام کاظم» است.

اسفند ۹۸ هم عده‌ای با راه‌اندازی «چالش لیسیدن ضریح» در فضای مجازی، تصاویری را از «لیس زدن» ضریح‌ها در اماکن زیارتی شیعه در ایران منتشر کردند تا مخالفت خود را با توصیه‌های بهداشتی نهادهای مسئول ابراز کنند.

پس از رفع محدودیت واردات واکسن کرونا به ایران که با دستور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته بود، روند واکسیناسیون شدت یافته و آمار مرگ‌ و‌ میر در ایران کاهش یافته است.

آمار رسمی وزارت بهداشت، شمار جان‌باختگان کووید ۱۹ در ایران تا ظهر روز چهارشنبه را ۱۲۴ هزار و ۵۸۵ نفر و شمار مبتلایان را پنج میلیون و ۸۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر اعلام کرده است.

این آمار رسمی اما مورد تردید جدی مراجع مستقل و حتی شماری از مقام‌ها و سازمان‌های رسمی ایران قرار دارد و دست‌کم در حوزه مرگ، شمار قربانیان واقعی کرونا در کشور، سه تا چهار برابر آمار دولتی تخمین زده می‌شود.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱