اعتصاب در پتروشیمی دماوند و پتروشیمی رجال ماهشهر

تعدادی از کارگران پیمانی مان در پتروشیمی دماوند واقع در جاده عسلویه به شیرینو از روز شنبه بیست و هفت آذرماه با خواست برچیده شدن و حذف پیمانکار مجموعه به نشانه اعتراض از دریافت غذا خودداری کرده اند.

این کارگران در واحدهای آتش نشانی و ایمنی و بهره برداری مجموعه آف سایت و فاز یک مشغول بکار هستند و علاوه بر خواست حذف شرکت های پیمانکاری خواهان انعقاد قرارداد مستقیم ؛ یکسان سازی دستمزدها و برقراری طرح اقماری ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت هستند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت با انتشار این خبر نوشته است: از مطالبات این دسته از همکاران شاغل در پتروشیمی دماوند عسلویه اعلام حمایت کرده و بر لزوم اتحاد و همبستگی همه بخش های کارگری در نفت و پتروشیمی و نیروگاهها در پیگیری خواسته ها و مطالبات خود تاکید نموده است.

اعتصاب در پتروشیمی رجال ماهشهر
روز سه شنبه هفتم دی کارگران پیمانی در پتروشیمی رجال ماهشهر نیز دست به اعتراض زدند.

بنابر گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، علاوه بر موضوع قراردادها و لزوم دائمی شدن آنها، پرداخت مزایای رفاهی که به سایر شرکت های منطقه تعلق گرفته از خواسته های دیگر این کارگران بوده است. این در شرایطی است که سطح تولید در شرکت افزایش یافته و بنابراین می بایست متناسب با آن به همه کارگران مزایای انگیزشی و رفاهی تعلق بگیرد.

یک موضوع دیگر که مورد اعتراض کارگران است، پرداخت نشدن پاداش کار در ایام کروناست که قبلا وعده پرداخت آن داده شده بود.

از خواسته های دیگر این کارگران، اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل ؛ پرداخت بدی آب و هوا و پرداخت پاداش بهره وری نفت همانند آن چه که به نیروهای رسمی پرداخت می شود بوده است.

برگفته ای از سایت اخبار روز، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱