دستکم ۱۱ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روز گذشته ، شماری از آسیب دیدگان جنگ ایران و عراق در مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری واقع در تهران، گروهی از کارگران خدماتی خط چهار متروی تهران در مقابل ساختمان شرکت متروی تهران، جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در بجنورد، رشت و اراک در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود و در تبریز در مقابل استانداری آذربایجان شرقی، شماری از کارگران معدن زغال‌سنگ البرز شرقی دامغان برای دو روز متوالی در محوطه معدن طزره، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد استان اصفهان در مقابل ساختمان این صندوق در اصفهان، جمعی از پاکبانان شهرداری کرج در مقابل ساختمان شورای شهر و تنی چند از معلمان اعزامی به خارج از کشور در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطلباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، شماری از آسیب دیدگان جنگ ایران و عراق در مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری واقع در تهران دست به تجمع زدند.

شهروندان معترض “وضعیت نابسامان معیشتی” خود را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع کارگران خدماتی خط چهار متروی تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، حدود ۷۰ نفر از کارگران خدماتی خط چهار متروی تهران در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود، در مقابل ساختمان شرکت متروی تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت بیش از دو ماه از مطالبات مزدیشان صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در بجنورد، رشت و اراک در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود و در تبریز در مقابل استانداری آذربایجان شرقی دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق و مستمری‌ها ،مشکلات بیمه تکمیلی و وضعیت بد معیشتی خود معترض هستند.

تجمع کارگران معدن زغال‌سنگ البرز شرقی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، کارگران معدن زغال‌سنگ البرز شرقی دامغان برای دو روز متوالی در محوطه معدن طزره تجمع کردند.

کارگران با سر دادن شعارهایی از جمله «مسئولین حمایت حمایت» و «پیمانکار حیا کن مجموعه را رها کن»، خواستار تغییر وضعیت شغلی خود شدند.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان
به گزارش خبرگزاری هرانا، یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان در مقابل ساختمان این صندوق در اصفهان تجمع کردند.

بازنشستگان معترض، خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند.

تجمع پاکبانان شهرداری کرج
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، گروهی از پاکبانان شهرداری کرج در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان شورای شهر دست به تجمع زدند.

تجمع معلمان اعزامی به خارج از کشور
به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰، تنی چند از معلمان اعزامی به خارج از کشور در اعتراض به پرداخت نشدن بدهی‌های معوقه خود در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

به گفته یکی از تجمع کنندگان، این معوقه‌ها مربوط به سال‌های ۸۴ تا ۹۵ است و معلمان از یک هزار تا ۲۵ هزار یورو طلب دارند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۱ فوریه ۲۰۲۲