دستکم ۱۹ تجمع اعتراضی برگزار شد/اعتصاب کارگران پتروشیمی بوشهر

طی دو روز اخیر، شماری از صیادان شهرستان جاسک در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، گروهی از کارگران فضای سبز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز، جمعی از کارگران واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه، شماری از کارگران شهرداری شوش در مقابل فرمانداری و شهرداری این شهرستان، گروهی از کارگران رفت و روب شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم پرداخت حقوق در مقابل ساختمان فرمانداری کارون، تنی چند از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای رشت، اردبیل، شوش، شوشتر، کرمان، اهواز، اراک، کرمانشاه، قزوین و تبریز در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهرها، شماری از کارگران شهرداری تبریز در ساختمان شورای شهر تبریز، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد استان اصفهان در مقابل ساختمان این صندوق در اصفهان، شماری از بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما در مقابل ساختمان این صندوق بازنشستگی و تنی چند از نیروهای آتش‌نشانی کرج در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان کارگران پیمانکاری محسن لیموچی شاغل در پتروشیمی بوشهر دست به اعتصاب زده و در محل کار خود تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، شماری از صیادان شهرستان جاسک در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

این صیادان به تداوم صید کشتی های ترال که بصورت مستقیم به معیشت آنها آسیب رسانده اعتراض دارند.

تجمع کارگران فضای سبز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، کارگران فضای سبز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به بیکاری، بلاتکلیفی و نداشتن امنیت شغلی، در مقابل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز تجمع کردند.

این کارگران در این تجمع سفره‌ خالی خود را در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی درب این شرکت پهن کردند.

تجمع کارگران واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
به گزارش ایلنا، روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از کارگران واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه تجمع کردند.

این گارگران به دلیل اختلاف بر سر نوع قرارداد، ۱۲ ماه از مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

تجمع نیروهای آتش‌نشانی کرج
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، نیروهای آتش‌نشانی کرج در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان دست به تجمع زدند.

تجمع کارگران شهرداری شوش
به گزارش مهر، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شهرداری شوش در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، در مقابل فرمانداری و شهرداری این شهرستان تجمع کردند.

یکی از کارگران شهرداری شوش گفت: چرا باید کارگران تاوان کمبود بودجه شهرداری شوش را بدهند و تا اعتراض یا مطالبه‌ای هم بکنیم برای پرداخت حقوق تهدید به اخراج می‌شویم؛ ما انتظار داریم که شورای شهر شوش از کارگران دفاع کنند.

وی گفت: فرماندار شوش در تجمع گذشته قول پیگیری را داد اما متأسفانه هیچ نتیجه‌ای نداشت. نزدیک به عید است و انتظار داریم که مسئولان شهری به فکر قشر کارگر بوده با پرداخت حقوق‌های عقب افتاده و عیدی، دل همه کارگران و خانواده‌های آنها را شاد کنند.

تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، کارگران رفت و روب شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم پرداخت حقوق در مقابل ساختمان فرمانداری کارون دست به تجمع زدند.

یکی از این کارگران می‌گوید: آخرین حقوقی که گرفتیم برای ماه آبان بوده؛ ما درخواست داریم لااقل حقوق برج نه و ده را قبل از پایان سال واریز کنند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله می‌گویند: در این شرایط سخت اقتصادی، پرداخت حقوق ما مرتب عقب می‌افتد؛ ما هربار برای دریافت حقوق باید اعتراض کنیم؛ سال به پایان رسیده و خبری از پرداخت معوقات مزدی ما نیست. یک سوال از مسئولان شهرداری و مقامات استان خوزستان داریم، در این شرایط ما چگونه باید زندگی کنیم؟

چند صد کارگر پیمانکاری شهرداری کوت عبدالله در انتظار دریافت معوقات مزدی خود قبل از پایان سال هستند؛ آنها می‌گویند: پیمانکار در پرداخت حقوق ما تعلل می‌کند و علاوه بر آن، حق بیمه ما نیز مرتب واریز نمی‌شود.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارشات، بازنشستگان در شهرهای رشت، اردبیل، شوش، شوشتر، کرمان، اهواز، اراک، کرمانشاه، قزوین و تبریز در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود دست به تجمع زدند.

بازنشستگان، خواهان استمرار اجرای ‌متناسب‌سازی به منظور کاهش فاصله هزینه‌های زندگی با مستمری‌های خود هستند و می‌گویند که ‌متناسب‌سازی باید به نحوی استمرار یابد که با اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هماهنگ باشد.

تکمیل متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تا ۱۰۰ درصد زمان برقراری مستمری، دیگر خواسته‌ی بازنشستگان است که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

بازنشستگان همچنین به کسر سرانه درمان ۲ درصدی از مستمری خود بر اساس ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی اعتراض دارند.

اجرای کامل سه‌جانبه با تغییر ساختار سازمان تامین اجتماعی از حالت هیات امنایی به شورای عالی، دیگر خواسته‌ی بازنشستگان است.

بازنشستگان همچنین خواهان پرداخت کامل مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی هستند که رقم آن به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تجمع کارگران شهرداری تبریز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، کارگران شهرداری تبریز در اعتراض به کاهش عیدی در ساختمان شورای شهر تبریز دست به تجمع زدند.

تجمع مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان در مقابل ساختمان این صندوق در اصفهان تجمع کردند.

بازنشستگان معترض، خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند.

تجمع بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما، در مقابل ساختمان این صندوق بازنشستگی دست به تجمع زدند.

تجمع‌کنندگان به تصمیم دولت برای واگذاری این صندوق به صندوق بازنشستگی کشوری اعتراض دارند.

اعتصاب کارگران پیمانکاری محسن لیموچی شاغل در پتروشیمی بوشهر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، کارگران پیمانکاری محسن لیموچی شاغل در پتروشیمی بوشهر دست به اعتصاب زده و در محل کار خود تجمع کردند.

کارگران معترض خواهان پرداخت حقوق‌های برج ۱۰ و ۱۱ هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،  ۷ مارس ۲۰۲۲