دستکم ۱۸ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روز گذشته و یک شنبه ۲۳ مرداد، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، کرمانشاه، شوش، کرخه، هفت تپه، رشت، بجنورد، اردبیل و بابل، شماری از مرغداران تهران و گروهی از عاملین فروش و سهامداران محصولات شرکت نفت سپاهان، شماری از کارکنان مخابرات ارومیه، کارکنان رسمی شاغل در صنعت نفت، تنی از کارگران فضای سبز شهرداری سنندج، تعدادی از رانندگان کامیون شهرستان سیریک، جمعی از کارگران شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی آبادان و همچنین گروهی از بیماران دیستروفی عضلانی دوشن و شماری از کارکنان سازمان آب بندر عباس، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع بازنشستگان در اعتراض به عدم افزایش حقوق و مستمری‌ها، عدم اجرای کامل همسان‌سازی و عدم تحقق دیگر مطالبات‌شان صورت گرفته است.

تجمع کنندگان در اهواز با سر دادن شعارهایی از قبیل «می جنگیم، میمیریم، ذلت نمی پذیریم »، تجمع کنندگان در شوش با سر دادشعارهایی از قبیل «ننگ ما ننگ ما، مخبر الدنگ ما» و تجمع کنندگان در رشت با سر دادشعارهایی از قبیل «ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه» خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع مرغداران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱، شماری از مرغداران در مقابل ساختمان مجلس در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع این مرغداران در اعتراض به اصلاح قیمت تمام شده مرغ زنده، پرداخت یارانه از طریق کارت اعتباری به مردم، تامین و تحویل طلب نهاده مرغداران و عدم تحقق دیگر مطالبات‌شان صورت گرفته است.

تجمع عاملین فروش و سهامداران محصولات شرکت نفت سپاهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از عاملین فروش و سهامداران محصولات شرکت نفت سپاهان در مقابل ساختمان این شرکت در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به سو مدیریت نیکوهمت، مدیر عامل نفت سپاهان و عدم رسیدگی به مطالبات‌شان صورت گرفته است.

تجمع کارکنان مخابرات ارومیه
به گزارش مخابرات فردا، امروز یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از کارکنان مخابرات ارومیه در مقابل ساختمان این شرکت دست به تجمع زدند.

تجمع این کارکنان در اعتراض به واریز نشدن ۷ ماهه حق بیمه تامین اجتماعی خود و محرومیت از خدمات بیمه درمان تامین اجتماعی و دیگر مطالبات شان صورت گرفته است.

تجمع کارکنان رسمی نفت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، از روز پنجشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۱ تاکنون، جمعی از کارکنان رسمی شاغل در صنعت نفت به صورت هماهنگ در مراکز کاری با در دست گرفتن پلاکارد و کاغذنوشته‌هایی نسبت به عدم تحقق مطالبات‌شان دست به اعتراض زدند.

کارکنان رسمی نفت نسبت به مشکلات معیشتی و دستمزدهای ناکافی و عدم اجرای قوانین مصوب و ساعات کاری غیرعادلانه و مالیات‌ زیاد اعتراض دارند و خواهان اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات کارکنان رسمی وزارت نفت هستند.

اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف کارکنان وزارت نفت، کارکنان بخش عملیات وزارت نفت را از چارچوب قانون خدمات مدیریت کشوری مستثنی می‌کند. همچنین کارکنان رسمی ضمن خواسته‌ی اجرای فوری این قانون، خواستار پرداخت کل حقوق معوقه‌ی ناشی از اجرای ماده ۱۰ از سال ۱۳۹۳ تاکنون هستند.

تجمع کارگران شهرداری فضای سبز سنندج
به گزارش کولبر نیوز، امروز یکشنبه ٢٣ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری سنندج در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

تجمع این کارگران در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، عدم پرداخت دستمزد معوقه پنج ماه گذشته، عدم پرداخت عیدی سال و بلاتکلیفی در تبدیل وضعیت خود از روز مزد و حجمی به شرکتی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی رانندگان کامیون
به گزارش خبرگزاری کمپین فعالین بلوچ، امروز ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱، جمعی از رانندگان کامیون شهرستان سیریک برای دومین روز متوالی مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

تجمع این کامیون داران در اعتراض به طرح سیپاد و کدینگ کارت های سوخت صورت گرفته است.

براساس این گزارش، طبق دستور استاندار هرمزگان و فرماندار سیریک از عرضه سوخت به این رانندگان خودداری شده است.

گفته میشود در طرح سیپاد، به کامیون ها براساس پیمایش آنها سوخت تعلق میگیرد و سهمیه مینی بوس ها ۱۰۰ لیتر و اتوبوس ۳۰۰ لیتر سهمیه پایه است.

تجمع کارگران شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی آبادان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی آبادان در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت دست به تجمع زدند.

تجمع این کارگران در اعتراض به تعویق در پرداخت حقوق ها و تغییر در قوانین مالیاتی و افزایش آن صورت گرفته است.

تجمع بیماران دیستروفی عضلانی دوشن
به گزارش کمپین معلولان، روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از بیماران دیستروفی عضلانی دوشن در مقابل نهاد ریاست جمهوری دست به تجمع زدند.

تجمع این بیماران و خانواده های آنان در اعتراض به کمبود دارو و امور درمانی صورت گرفته است.

همچنین این بیماران خواستار شدند که این بیماری به عنوان بیماری خاص تحت پوشش بنیاد امور بیماری‌های خاص درآید.

تجمع کارکنان سازمان آب در بندرعباس
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از کارکنان شرکت های تابع سازمان آب و فاضلاب (آبفا) استان بندر عباس در مقابل استانداری این شهر دست به تجمع زدند.

تجمع این کارکنان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق سه ماهه خود و تحقق دیگر مطالبات‌شان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۵ اگوست ۲۰۲۲