تیم ملی، اروگوئه را شکست داد؛ بازیکنان ایران، اینستاگرام خود را سیاه کردند

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود پیش از آغاز جام جهانی فوتبال با سرمربی‌گری کارلوس کیروش موفق شد تیم قدرتمند اروگوئه را شکست دهد اما بازیکنان ایرانی توجهی به اعتراضات سراسری در ایران نداشتند و بدون ابراز همدردی با آنچه در خیابان‌های کشور می‌گذرد پا به میدان مسابقه گذاشتند.

تیم ملی ایران جمعه شب در اتریش در حالی به مصاف اروگوئه رفتند که ملی‌پوشان بار دیگر کارلوس کیروشِ سرمربی پرتغالی را روی نیمکت تیم ملی می‌دیدند. پس از آنکه فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفت با دراگان اسکوچیچ کروات قطع همکاری کند، مهدی تاج بار دیگر مرد پرتغالی را برای هدایت تیم ملی فرخواند. اروگوئه در این دیدار با تمام ستارگان بین‌المللی خود حاضر شده بود تا بتواند خود را برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ بیشتر آماده کند.

این بازی در حالی برگزار می‌شد که جو ملتهب در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران موجب شده بود تا بسیاری منتظر واکنش احتمالی فوتبالیست‌های تیم ملی در قبال این اتفاقات باشند. این انتظار البته بی‌فایده بود و حتی هیچ یک از بازیکنان تیم با مچ‌بند و یا دست‌بند مشکی و یا علامتی که نشانی از همدردی آنها با اتفاقات درون کشور می‌گذرد به میدان نیامد.

ایران در این مسابقه توانست با گل دقیقه ۷۹ مهدی طارمی که روی پاس زیبای کریم انصاری‌فرد به ثمر رسید مسابقه را با نتیجه ۱-۰ به سود خود به پایان برساند. قرمز پوشان ایرانی با ارائه نمایشی منظم به ویژه در دفاع اجازه ندادند تا حریف قدرتمند خود که با تمام ستارگان خود همچون لوئيس سوآرز به میدان آمده بود، موقعیت چندانی روی دروازه آنها ایجاد کند و در نهایت مسابقه با همان تک گل ستاره پورتو به سود ایران به پایان رسید.

افزایش انتقادات از بازیکنان تیم ملی پس از این بازی به ویژه در فضای مجازی باعث شد تا بالاخره آنها تصمیم بگیرند تصویر صفحات کاربری خود را در اینستاگرام به رنگ مشکی تغییر دهند. اقدامی که احتمالا برای پاسخ به نارضایتی‌ها و اعتراضات مردمی صورت گرفته است.

بازیکنان تیم ملی که برای اردوی تدارکاتی خود به اتریش سفر کرده‌اند ۴ روز دیگر یعنی سه‌شنبه ۲۷ سپتانبر دومین مسابقه دوستانه خود را در این اردو با تیم ملی سنگال برگزار خواهد کرد. تیم قدرتمند سنگال که قهرمان آفریقا است در جام جهانی هم حضور دارد و بازی مقابل این تیم می‌تواند محکی جدی برای آمادگی بازیکنان تیم ملی ایران به شمار رود.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی،۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲