بازداشت ۴ شهروند در شهرهای مختلف

شراره صائبی منفرد، باربد داداشزاده، محمد امینی و حنیف فروزش در شهرهای تهران، کرج، نجف آباد اصفهان و گنبدکاووس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت آقای فروزش با تفتیش منزل و ضبط شماری از وسایل شخصی وی و اعضای خانوده همراه بوده است.

هویت این شهروندان، شراره صائبی منفرد در تهران، باربد داداشزاده در کرج، محمد امینی در نجف آباد اصفهان و حنیف فروزش در گنبدکاووس توسط هرانا احراز شده است.

از میان این شهروندان خانم صائبی منفرد اکنون در زندان قرچک ورامین و باربد داداشزاده در زندان قزلحصار به سر میبرند.

یک منبع مطلع در خصوص محمد امینی به هرانا گفت: “وی به دلیل انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود بازداشت شد و اکنون در زندان پشت دادگستری نجف آباد به سر میبرد”.

همچنین یک فرد نزدیک به خانواده فروزش به هرانا گفت: “حنیف که دانشجوی دانشگاهی در عربستان بود، به محض بازگشت به ایران و شهر سکونت خود گنبدکاووس در ترکمن صحرا، توسط نیروهای اداره اطلاعات دستگیر شده است. بنا به اطلاع شاهدین، ۳۰ تن از نیروهای امنیتی به خانه وی مراجعه و آقای فروزش را بازداشت کردند. ماموران در زمان بازداشت، ضمن تفتیش منزل شماری از وسایل شخصی این شهروند، مانند کامپیوتر و تمام تلفن های اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود برده اند. تا کنون از محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست”.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲