آخوند محضردار همسر زنی را که قبلا صیغه‌اش بود به قتل رساند

یک آخوند محضردار در شهر بهبهان، همسر منشی دفترش را که پیش از ازدواج، صیغه خود او بود، به قتل رساند.

روزنامه اعتماد از این حادثه با عنوان «قتلی که بهبهان را لرزاند» یاد کرده و نوشته است که خبر این قتل با ۱۶ روز تاخیر در تعطیلات نوروز فاش شد.

به گزارش اعتماد، منشی دفتر محضردار مزبور که از او صرفا با حروف مخفف «س. ط.» یاد شده است، حدود چهار سال صیغه این آخوند بود، اما پس از پایان مدت صیغه، با مردی ۴۰ ساله به نام «ح. خ.» ازدواج می‌کند. خطبه عقد را نیز همین محضردار می‌خواند. پس از مدتی، این آخوند همسر زن را به صرف قهوه (به گفته یکی از افراد مطلع، به بهانه دادن سند ازدواج) دعوت می‌کند و با ریختن سم در قهوه، او را به قتل می‌رساند.

بنا به روایت دیگری، گویا آخوند محضردار این مرد ۴۰ ساله را بیهوش می‌کند و سپس در جاده «شیرعلی» بهبهان با ضربات چاقو به قتل می‌رساند. در گزارش اعتماد همچنین آمده است که گویا این آخوند محضردار خودش نماز میت برای مقتول خوانده و او را در بیابان دفن کرده است.

روزنامه اعتماد ضمن اشاره به تفاوت‌های موجود در روایت این قتل و حواشی آن، تاکید می‌کند که رستم عیدی‌پور، سرپرست فرمانداری شهرستان بهبهان، خبر قتل را تایید کرده است. اعتماد به نقل از عیدی‌پور می‌نویسد:‌«از اين ماجرا اطلاع دارم. موضوع قتل صحت دارد، اما آنچه در بهبهان توسط اهالی پيچيده، تاييد نمی‌‌كنم. اصل موضوع را بايد از دستگاه قضايی و دادستان بپرسيد.»

يك خبرنگار محلی درباره این قتل به «اعتماد» می‌گويد: «در تحقيقات اداره آگاهی، خانم س.‌ط. مورد بازجويی قرار می‌گيرد. ماموران آگاهی پس از بررسی تماس‌ها، محضردار را احضار می‌كنند. حالا دو روايت شنيده شده؛ يكی اينكه متهم به قتل بعد از چند روز خودش را معرفی كرده، و روايت ديگر هم همين اظهارات خانم است كه نشان می‌دهد ماموران آگاهی در اظهارات اين خانم، به محضردار مظنون می‌شوند. حتی شنيده شده كه محضردار  خودش نماز ميت برای مقتول خوانده و مراسمات ديگر را انجام داده است.»

یکی از اقوام نزدیک مقتول نیز به اعتماد گفته است که مقتول ۴۰ ساله پیش‌تر همسر و فرزند داشت، ولی به‌ خاطر آن زن، همسرش را طلاق داد تا بتواند با او ازدواج کند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی،  ۴ آپریل ۲۰۲۳