سپیده قلیان به دلیل شعار علیه خامنه‌ای به دوسال حبس محکوم شد

سپیده قلیان که پس از آزادی از زندان در روز بیست و چهارم اسفند ماه، با سر دادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک» مجددا بازداشت شده بود، به دو سال دیگر حبس محکوم شده است.

مهدی قلیان، برادر خانم قلیان در اینستاگرامش ضمن اعلام این خبر نوشت: « روز چهارشنبه متوجه شدیم سپیده به ۲ سال حبس محکوم شده، دو سال دوباره، یعنی از نو شروع کردن چیزی که تازه تمام شده بود.»

برادر سپیده قلیان نوشته: «حقیقتاً وضعیت جوری‌ست که ما خوشحالیم سپیده هنوز زنده است‌؛ هرچند از شبی که در جاده و نرسیده به خانه بردندش، تصاویر دردناک متعددی در ذهن من و خانواده است.»

اشاره آقای قلیان به بازداشت خشونت‌بار خواهرش توسط مامورین امنیتی پس از آزادی در روز بیست و چهارم اسفند است. چند ساعت بعد از آزاد شدن سپیده در اسفندماه، پلیس راه اراک و نیروهای ناجا به بهانه سرقتی بودن خودروی حامل سپیده و خانواده‌اش، ماشین را متوقف کردند.

نیروی‌های انتظامی که در محل حاضر بودند، با برادر سپیده درگیر شدند اما پس از آن که این فعال مدنی خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرد، دست از ضرب و شتم «مهدی قلیان» برداشتند. سپیده قلیان پس از چند ساعت بازداشت در اراک، همان روز به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

سپیده قلیان از فعالان اعتراضات کارگری هفت‌‌تپه بود. او در سال ۱۳۹۷ بازداشت و ابتدا به ۱۹ سال و شش ماه زندان محکوم شد. در دادگاه تجدید نظر اما حکم او به پنج سال زندان تبدیل شد . خانم قلیان حالا ۴ سال و هفت ماه از این پنج سال حکم را گذرانده است.

برگرفته از سایت ایران وایر،۵ می۲۰۲۳