ترانه علیدوستی: گذرنامه‌ام دست وزارت اطلاعات است؛ «نبود هم نمی‌رفتم»

ترانه علیدوستی، بازیگر زن سینمای ایران با انتشار پستی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که در ایران است و گذرنامه‌اش توسط وزارت اطلاعات توقیف شده است.

خانم علیدوستی این خبر را در شبکه اجتماعی تردز که کاربران ایرانی استقبال زیادی از آن کرده‌اند به اطلاع مخاطبان خود رسانده است.

این بازیگر توانای سینمای ایران سپس در بخشی دیگر از تردزهای خود که به صورت زنجیره‌ای منتشر شده اعلام می‌کند: «شش ماه از بردن دار و ندارم می‌گذرد.»

وی در عین حال یادآور شده است که حتی اگر گذرنامه‌ در اختیارش بود هم قصدی برای خروج و مهاجرت از ایران نداشت و در کشور می‌ماند.

بازیگر محبوب مجموعه تلویزیونی شهرزاد همچنین با انتشار مطلی کنایه آمیز از سرک کشیدن و حمله «سایبری‌ها» به صفحات وی در شبکه‌های اجتماعی خبر می‌دهد و می‌نویسد: «چسب زردها هست میزنن دور درختا تو تابستون برای این پشه سفیدا؟ از محتوای من چنین استفاده‌ای کنید. سایبری آب دستشه میذاره زمین میاد اینجا می‌چسبه. من حواسشون رو پرت میکنم شما از یه طرف دیگه در برید.»

او در پستی دیگر که پیش‌تر منتشر شده با اشاره به قابلیت‌های اپلیکیشن تردز می‌نویسد: «سایبری را اینجا بلاک کنی تو اینستا هم باطل می شه فکر کنم. به قول سهراب روی زیبا دوبرابر شده است.»

خانم علیدوستی مدت‌ها است فعالیت در صفحه اینستاگرام خود را که پیش‌تر برای نخستین بار عکس بدون حجابی از خود در آنجا منتشر کرده بود، کاهش داده است.

ترانه علیدوستی دی‌ماه گذشته پس از نزدیک به سه هفته بازداشت توسط ماموران امنیتی در ایران به قید وثیقه از زندان آزاد شد و ‌اکنون همانند شماری از هنرمندان به دلایل گوناگون از کشف حجاب گرفته تا همراهی با جنبش اعتراضی اخیر در ایران موسوم به «زن، زندگی، آزادی» ممنوع‌ الکار است.

اظهار نظر‌های بدون استناد و انتشار مطالب تحریک‌آمیز در حمایت از اعتراض‌های خیابانی، از جمله اتهاماتی بود که مقام‌های حکومت ایران به عنوان دلیل بازداشت خانم علیدوستی مطرح کرده بودند.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی،۹ جولای ۲۰۲۳