دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه نوزدهم تیر، جمعی از متقاضیان مسکن ملی در شهرستان ساوه در مقابل فرمانداری این شهر و شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای اهواز، مشهد، کرمانشاه، سنندج، شیراز و تهران با برگزاری تجمعات اعتراضی به صورت جداگانه خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین تنی چند از ساکنان روستای کرشت واقع در شرق تهران، تعدادی از نیروهای شرکت‌ های خدماتی بیمارستان شهید رجایی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و گروهی از کشاورزان استان قزوین در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به تقاضایشان برای دریافت مسکن ملی ۱۸ماهه، پس از ۴۸ ماه انتظار برای ساخت مسکن‌ ها، تجمع کردند.

تجمع اعتراضی شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه نوزدهم تیرماه ۱۴۰۴، جمعی از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، کردستان، فارس و تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمعات که در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای اهواز، مشهد، کرمانشاه، سنندج، شیراز و تهران برگزار شد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان از جمله اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی صورت گرفت.

تجمع اعتراضی ساکنان روستای کرشت
به گزارش مدارا، جمعی از ساکنان روستای کرشت واقع در شرق تهران دست به تجمع عتراضی زدند.

این تجمع در اعتراض به خشک شدن باغات به دلیل اختصاص نیافتن سهمیه پساب تصفیه شده صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، مدیر کل آب و فاضلاب شرق استان تهران با حضور در این جمع، نسبت به اختصاص سهمیه پساب تصفیه شده پردیس برای باغات روستای کرشت و همچنین تامین آب شرب این روستا قول مساعد داد.

تجمع اعتراضی نیروهای خدماتی بیمارستان شهید رجایی گچساران
به گزارش ایلنا، شماری از نیروهای شرکت‌ های خدماتی بیمارستان شهید رجایی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و واریز نشدن بیمه، دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش به نقل از یکی از نیروهای خدماتی آمده است: “چهار ماه است حقوق نگرفته‌ ایم، بیمه هم نداریم. مدیران ما با یاسوج تماس می‌ گیرند و کسی در آنجا هم پاسخگو نیست و پیمانکار، قراردادی ندارد که به ما حقوق بدهد.”

کارگر دیگری با بیان اینکه بعد از چهار ماه در میان انواع و اقسام بیماری‌ ها در بیمارستان شهید رجایی گچساران تلاش کرده‌ اند و الان کسی هم پاسخگوی آنها نیست، افزود: “به خاطر دیرکرد بیمه، بیمارستان جریمه شده و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قبول نمی‌ کند جریمه را پرداخت کند. آقایان تازه می‌گویند اگر پرداخت حقوقی در کار باشد طبق تعرفه سال قبل و حقوق‌ های سال قبل صورت می‌ گیرد.”

تجمع اعتراضی گروهی از کشاورزان قزوین
به گزارش بی بی سی فارسی، گروهی از کشاورزان قزوین در اعتراض به قطع شدن سهمیه آب کشاورزی این استان از سد طالقان، مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ ای قروین دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، میزان حق‌ آبه این استان از کانال کشاورزی سد طالقان در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب بوده که پارسال به ۱۳۵ میلیون متر کاهش یافته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۱ جولای ۲۰۲۳