دستکم دوازده تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه نهم مردادماه، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای کرمانشاه، اهواز، شهرکرد، شیراز، رشت، اردبیل، مشهد، اصفهان و تهران، در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در این شهرها، جمعی از ساکنین دهستان سادات محمودی از توابع شهرستان دنا در مقابل ساختمان مجتمع قضایی ۲ دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد واقع در یاسوج و شماری از شهروندان در زابل تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین روز یکشنبه هشتم مرداد، جمعی از اهالی روستای آق دره وسطی واقع در شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی در محوطه معدن سنگ تراورتن آق‌ دره دست به تجمع زدند.

این تجمعات که در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای کرمانشاه، اهواز، شهرکرد، شیراز، رشت، اردبیل، مشهد، اصفهان و تهران برگزار شد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان از جمله اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی صورت گرفت.

تجمع اعتراضی جمعی از ساکنین دهستان سادات محمودی در یاسوج
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه نهم مردادماه، جمعی از ساکنین دهستان سادات محمودی از توابع شهرستان دنا در اعتراض به احداث سد خرسان ۳ در مقابل ساختمان مجتمع قضایی ۲ دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد واقع در یاسوج دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش به نقل از یکی از ساکنان آمده؛ با احداث سد خرسان سه باید شاهد آوارگی بیش از ۱۰ هزار روستانشین باشیم. با احداث این سد، بسیاری از منابع خدادادی و انسانی نابود می‌شود و بسیاری از مردم این دهستان گرفتار فقر و فلاکت خواهند شد.

مهدی روشنفکر، نماینده شهرستان‌های سه گانه سردسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه احداث سد خرسان مجوز زیست محیطی ندارد، تاکید کرد: ۱۷ روستا با جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آب می‌رود که این جمعیت سرریز شهر یاسوج می‌شود و حاشیه نشینی در این شهر را به شدت افزایش می‌دهد و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

تجمع اعتراضی شهروندان در زابل
به گزارش دانشجو، امروز دوشنبه نهم مرداد، جمعی از شهروندان ساکن زابل دست به تجمع زدند.

یکی از شهروندان در تجمع امروز بیان کرد: عدم مدیریت منابع، معیشت ساکنان را با مشکل مواجه کرده است. این شهروند خواستار جبران خسارات وارد شده به بخش کشاورزی، بخشودگی مالیات ها و تخصیص سود تسهیلات دامداری شد.

تجمع اعتراضی ساکنین روستای آق‌ دره
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه هشتم مرداد، شماری از اهالی روستای آق دره وسطی واقع در شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی در محوطه معدن سنگ تراورتن آق‌ دره دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این تجمع در اعتراض به کمبود شغل و عدم استخدام ساکنین این روستا صورت گرفت.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده؛ با وجود آغاز عملیات استخراج و جذب تدریجی کارگران در معدن سنگ آق‌ دره، هنوز شماری از اهالی منطقه در صف استخدام این واحد معدنی و معدن طلا باقیمانده‌ اند.

از سوی دیگر کردپا از دخالت نیروهای انتظامی در این تجمع خبر داد که با دخالت این ماموران، تجمع به خشونت کشیده شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است؛ “در این تجمع، سه شهروند به نام‌ های ناصر بهرامیان، حجت مومن‌ زاده و آرمین نیکزاد در پی شلیک مأموران نیروی انتظامی زخمی و جهت مداوا پزشکی به مراکز درمانی ارومیه منتقل شده‌اند.”

رگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱ اگوست ۲۰۲۳