فشار قانونگذاران بر بایدن برای شفاف‌سازی توطئه‌های ترور جمهوری اسلامی علیه مقامات آمریکایی

قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از دولت بایدن خواستند جلسه‌ای محرمانه برگزار کند و به آنها درباره «تلاش‌های جمهوری اسلامی برای ترور مقامات آمریکایی توضیح دهد». آنها می‌گویند تهدید‌های معتبری علیه مایک پومپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و دیگر رهبران آمریکا در جریان است.

مارک گرین، رئیس امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا و آگوست فلاگر، درباره اینکه دولت بایدن به اندازه کافی برای مقابله با تلاش‌های جمهوری اسلامی برای پیشبرد توطئه ترور مقامات آمریکایی اقدام نمی‌کند، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش فری‌بیکن، این تلاش‌ها برای توطئه ترور درحالی ادامه دارد که جمهوری اسلامی برای احیای برجام تلاش می‌کند و اخیرا بر سر آزادی زندانیان آمریکایی و رفع توقیف میلیارد‌ها دلار پول با دولت بایدن معامله کرده است.

در نامه‌ای که به سازمان امنیت داخلی، اف‌بی‌آی و مرکز ملی مقابله با تروریسم ارسال شده، آمده است: «درحالی که این اقدامات مخرب جمهوری اسلامی ادامه دارد، دولت بایدن به جای مقابله با آن و اعمال پیامدهایی بر رژیم ایران، به دنببال احیای توافق هسته‌ای است.»

قانونگذاران آمریکایی در این نامه خواستار دریافت اطلاعات کامل درباره توطئه‌های فعال ایران یا گرو‌های نیابتی‌اش در خاک‌ آمریکا و اقدامات متقابل شده‌اند.

فری‌بیکن به اظهارات کریستوفر ری،‌ رئیس اف‌بی‌‌آی در سال گذشته اشاره کرده بود که از توانایی حزب‌الله لبنان، گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی برای انجام عملیات در خاک آمریکا خبر داده بود.

این گزارش می‌گوید که مقامات جمهوری اسلامی به وضوح و روشنی از ترور مقامات آمریکایی از جمله مایک پومپئو و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا سخن می‌گویند که کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران به دستور او انجام شد.

حسین موسویان، سفیر سابق جمهوری اسلامی در آلمان که اکنون در دانشگاه پرینسون آمریکا فعالیت می‌کند نیز در اظهارنظری به‌طور تلویحی از تهدید علیه برایان هوک، نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران سخن گفته بود. موسویان در مصاحبه‌ای گفته بود که همسر برایان هوک نگران تهدید‌ها علیه او است.

گرین که ریاست کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا را ببر عهده دارد گفت که دولت بایدن باید به‌طور کامل شفاف باشد و ادامه تهدیدهای ایران غیرقابل پذیرش است. او با اشاره به تهدید‌های جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌‌اش علیه مقامات آمریکایی و تعیین پاداش برای از بین بردن آنها گفت که اکنون زمان آن است که به جای ضعف در صحنه جهانی، قدرت نشان دهیم.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی،۱ سپتامبر ۲۰۲۳