جریمه ۲۰۰ هزار دلاری سپاهان برای مجسمه سلیمانی

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، نتیجه دیدار تیم‌های سپاهان و الهلال عربستان، سه بر صفر به سود نماینده عربستانی اعلام شد. همچنین باشگاه سپاهان به دلیل تخلف صورت گرفته، به برگزاری ۳دیدار خارج از ورزشگاه خانگی خود یعنی نقش جهان و پرداخت ۲۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شده است.

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، به دلیل قرار گرفتن سردیسی از «قاسم سلیمانی» فرمانده کشته شده سپاه قدس پاسداران (شاخه برون مرزی سپاه) دستور به لغو دیدار دو تیم سپاهان و الهلال داد. «دولتمند اسلاموف» ناظر AFC به سپاهان ۳۰ دقیقه فرصت داده بود تا سردیس فرمانده کشته شده سپاه را از ورزشگاه خارج کنند اما مدیران سپاهان و مقامات سیاسی با جابجایی این سردیس مخالفت کردند.

حالا رای سنگین کنفدراسیون آسیا در حالی به صورت کامل میزبانی این باشگاه در مرحله گروهی و حتی یک بازی بعد از این مرحله را از سپاهان گرفته و بازی معوقه را سه بر صفر به سود حریف عربستانی اعلام کرده که در روزهای گذشته، «مهدی تاج» رئیس فدراسیون جمهوری اسلامی و همین طور «حسین امیرعبدالهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ادعا کرده بودند از نفوذ خود برای «تکرار این بازی در اصفهان» استفاده کرده‌اند.

وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی به خبرنگاران گفته بود: «نظر جمهوری اسلامی و عربستان سعودی تکرار این بازی است و کنفدراسیون از نظر مشترک ما تبعیت خواهد کرد.»

برگرفته از سایت ایران وایر،۲ نوامبر  ۲۰۲۳